Gå til innhold

Vibrasjon/ulyd i M3 E90 med DCT kasse.


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har i det siste blitt obs på en slags vibrasjon/motstand i motor/gir ved stopp av bil. Dette kommer i 1 gir på helt lav fart/gangfart, eller like etter stopp. Det er vanskelig å si akkurat hvordan lyden eller vibrasjonen utarter seg, men det er som om det kommer økt motstand på motoren og jeg merker at den jobber hardere, det føles og som om det kommer en svak vibrasjon i bilen. Bilen det gjelder er en  2011 Competition med ca 112000km på telleren. Er usikker på om kassen har blitt flushet før, men tenker å ta det nå i vinter når bilen uansett står i ro. Ellers er det gjort en del med bilen som skifte av rådelagere og lignende.

Noen av dere BMW guruene her inne som har vært bort i lignende? Kan og nevne at jeg ikke merker noe på bilen utenom på akkurat det som er beskrevet ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Clipictrial skrev:

Kan det være at clutchen griper umotivert? Dette kan føre til både vibrasjon og endring i motorgange.

Egentlig tror jeg ikke det er det, siden det skjer før jeg har stoppet helt opp, for da er jo clutchen uansett innkoblet. Jeg har tenkt tanken på det, men har slått det litt i fra meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...