Gå til innhold

Får ikke kodet dyser N63 F04


qwerty3009
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en F04 hvor jeg har satt inn nye Index 12 dyser (N63 motor). 

Problemet jeg nå har er at bilen ikke tar imot kodingen. Kommer ikke opp noen feilmelding under koding, men når jeg sjekker verdiene etterpå har de ikke endret seg.

Noen som har vært borti det samme?

Bavaria klarte heller ikke kode de inn, men ikke interessert i å bruke penger på at de skal feilsøke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On 1/16/2020 at 10:41 PM, Otis said:

Jeg mener at jeg også skulle gjøre det med ISTA en gang, men endte opp med INPA. Husker dog ikke helt hvorfor. Du kan jo laste ned inpa og forsøke.

Hei igjen,

Prøvde med INPA og det fungerte forsåvidt og har skjøt litt mer, selv om det ikke gir mye mening. 

Lastet opp 4 bilder. 

Feilkoden er at dyseverdien er over 2.85mg/stroke som tydeligvis er maks (Bilde: Feilkode). Slik jeg har skjønt det på Inpa er dette de 3 siste tallene. Verdiene jeg har på dysene er alle over 2.88 som man kan se på bildene Inpa dyseverdier. 

Det gir da mening hvorfor jeg får denne feilmeldingen, men det gir ikke mening at dysene har høyere verdier enn tillat. Delenummer på dysene er riktig. 

Man kan også se at verdien på de 3 første tallene er forskjellig om du leser ut i Inpa ellers Ista. Inpa viser riktig verdi(det som står på dysene), mens Ista viser konstant 1 tall feil på 3.tall i rekken. 

Noen som skjønner hvorfor det er slik? Klør meg virkelig i hodet av dette. Bilen sviver tilsynelatende fint når den er varm, men når den er kald er den ikke helt god. 

Feilkode.jpg

Verdier.jpg

Inpa dyseverdier 1-5.jpg

Inpa dyseverdier 6-8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Otis said:

Jeg mener å huske at vi har problemer med å få registret dysene, men når vi skrev det riktig, så gikk det. Har du forsøkt å ha med og uten punktum og/eller komma?

Tror det er skrevet riktig. 

I ISTA skriver jeg ikke noe punktum. Der skriver jeg rett fram.

I INPA skriver jeg feks: 55.1 i første rute og 2.97 i andre rute. 

Utifra feilkoden sier den jo at verdien jeg har skrevet inn er for høy, men det er rart da dysene har den høye verdien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...