HalvorK Skrevet Februar 9, 2020 Share Skrevet Februar 9, 2020 (endret) Hei. Leter etter ARP bolter til toppen på min S50B30. Har jo hørt at dette er gjort før, men finner inget dedikert kit til denne motoren. Bare til S50B30US. Fant dette sitatet på bimmerforums : "You can order S54 M3 E46 ARP head studs number 201-4604,that is what i used for my Euro S50B30 and ARP has send to me". Jeg får ikke dette helt til å stemme da delenr på org bolter til S50 iflg tegning er: 11121317979 - M10x103 På S54 er det : 11127831862 - M11x99 Jeg har et sett med bolter fra et strandet M50 prosjekt liggende. Dette har delenr 201-4302. Delenr på org bolter her er: 11121721938 M10x95 Jeg har snakket med ARP direkte for å prøve å finne kompatibelt produkt, men fikk bare beskjed om at jeg måtte måle eksakt hvor mye toppen bygger for at de kunne svare på det. Noen som har tips, evt har gjort tilsvarende før ? Vil 201-4302 fungere eller blir de for korte ? Endret Februar 9, 2020 av HalvorK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Februar 9, 2020 Share Skrevet Februar 9, 2020 Jeg kjøpte gjennom cylmo, dem så ut til å passe fint ivertfall. skal se om jeg finner eska. HalvorK reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HalvorK Skrevet Februar 9, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2020 46 minutter siden, hsd skrev: Jeg kjøpte gjennom cylmo, dem så ut til å passe fint ivertfall. skal se om jeg finner eska. Konge! Av en eller anna grunn visste jeg i forkant at du hadde svar på dette. Sånn forumhjelp er helt uvurderlig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Februar 9, 2020 Share Skrevet Februar 9, 2020 (endret) 9 hours ago, HalvorK said: Konge! Av en eller anna grunn visste jeg i forkant at du hadde svar på dette. Sånn forumhjelp er helt uvurderlig! S54 de jeg har ivertfall. Har ikke montert min ferdig enda, men står lagra m topp og arp sammen. Syns å huske dt passa fint. Men dt var noe styr med stoppskivene, så må ta vare på de originale og se hva som passer best. Arp eller org. Mener på dt er m10 i blokk på m50 og m11 på s50, men ble litt usikker når jeg googla delenr fra etk du linka til 🤔 Skal du til m presse? 🤔😁 Endret Februar 9, 2020 av hsd HalvorK reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HalvorK Skrevet Februar 9, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2020 Takker 😄 Har du main stud kit også på din? Njææ, usikker. Blir uansett en liten gjennomgang av motor nå som alt skal ut 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Februar 9, 2020 Share Skrevet Februar 9, 2020 ja, har både til rammelager og svinghjul. Rådene er det carillo sine carr bolter. hadde titta på sånn karbonius s50 "csl" carbonboks om du skal kjøre sugis, dt e tøft HalvorK reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbjørn Skrevet Februar 9, 2020 Share Skrevet Februar 9, 2020 1 time siden, hsd skrev: S54 de jeg har ivertfall. Har ikke montert min ferdig enda, men står lagra m topp og arp sammen. Syns å huske dt passa fint. Men dt var noe styr med stoppskivene, så må ta vare på de originale og se hva som passer best. Arp eller org. Mener på dt er m10 i blokk på m50 og m11 på s50, men ble litt usikker når jeg googla delenr fra etk du linka til 🤔 Skal du til m presse? 🤔😁 Jepp! Korrekt som Kennet sier. Bruk de originale skivene i stedet for de som kommer med ARP boltene. HalvorK reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HalvorK Skrevet Februar 10, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2020 8 timer siden, hsd skrev: ja, har både til rammelager og svinghjul. Rådene er det carillo sine carr bolter. hadde titta på sånn karbonius s50 "csl" carbonboks om du skal kjøre sugis, dt e tøft ARP har vel og et eget alternativ på rådebolter som er spesifikt for Euro S50, så tror det blir disse for min del :) Det er vel disse : https://arp-bolts.com/kits/arpkit-detail.php?RecordID=1107 til rammelager ? Er vel denne som blir erstattet : 11112244286 - Main cap bearing bolt (M10 x 80) og denne går igjen på S50, S54, M51 osv osv Har sett litt på carbonboks og ja. Hehe. Men klart, pressor er vel hakket mere morsomt vil jeg tro :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå