Gå til innhold

Feilmelding AdBlu BMW F11 520d xDrive


Mons1
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk i dag da jeg startet bilen melding av feil med AdBlu. Syntes det var litt rart å få meldingen umiddelbart etter start.

Har nettopp kjøpt INSTA+ og K+DCAN-kabel og skulle teste dette for første gang. Det lot seg ikke gjøre. Feilmelding om ingen kontakt med enhet. Jeg tror det har med at INSTA+ ikke er konfigurert riktig. Skal lage en egen sak på det.

Jeg har uansett Carly diagnose og scannet bilen. Får opp melding på SCR(Selective Catalytic Reduction) som er nettopp AdBlu: "Dosierleitungs heating, open circuit (DTC UHtrPLOL, Pin 6)"

Jeg tolker dette som brudd på kabel til Doseringsforsyningslinje som har med varme.

Problemet med AdBlu er at dette fryser i kulde og det er sikkert et varmeelement et sted som skal tine AdBlu. Ettersom jeg ikke har tilgang til løftebukk, så får jeg ikke sjekket dette opp.

Og før jeg kontakter verksted, så vil jeg høre om noen av dere har opplevd noe av det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dosierleitungs heating = varmekabelen som er innstøpt i slangen som går fra scr tanken bakerst på bilen til scr dysa rett ved siden av girboksen.

Den har jeg sett gnag på mot traversen foran, da ble det denne feilkoden. For å skiftes må mellomaksel og dieseltanken fjernes, travers foran og bak senkes. 

20190502_131336.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, 540is skrev:

Dosierleitungs heating = varmekabelen som er innstøpt i slangen som går fra scr tanken bakerst på bilen til scr dysa rett ved siden av girboksen.

Den har jeg sett gnag på mot traversen foran, da ble det denne feilkoden. For å skiftes må mellomaksel og dieseltanken fjernes, travers foran og bak senkes. 

20190502_131336.jpg

Tanken ned 😮

Da er jeg utrolig glad at etter en del kjøring, så forsvant feilmeldingen. Problemet er at for å få dette fikset, så må man inn på verksted og tanken om må ta ned eksosanlegget, mellomakslingen og dieseltanken, ja da kan jeg bare kondemnere bilen 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...