Gå til innhold

E39 540i fra automat til manuell


Bmwmuskler
 Share

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en 97mod 540i aut som jeg vil bygge om til manuellt gear, jeg har kjøpt meg en Getrag 420G 6, er det noen som har forslag til hva jeg kan bruke til mellomaksling?, har egentlig tenkt å skjøte på lengden av fremre del av aut akslingen,men kanskje det er noen her inne som har noen gode tips,eller en brukt aksling som passer?

Er takknemlig for svar😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei. Skal du få tak i en aksling som er lang nok utenom M5 eller original 540i/6, så er nok E38 740ia muligens lang nok. Ellers er manuelle akslinger fra E39 520D, 525D og 530D det letteste alternativet å få tak i. De er lange nok til å modifiseres, men har enda større diameter enn 540/M5. Diesel har 110mm boltsirkel og 12 mm bolter. 540 aut. og manuell aksling har 105 mm boltsirkel og 14 mm bolter. Da kan du kappe dieselakslingen og få sveiset på 540 flensen. Jeg har en dyktig slektning som har fikset et par akslinger for meg. Mulig at jeg kan selge fremre del av min E39 M5 mellomaksling og få laget en tilsvarende etterpå. Eller at jeg kan få ham til å sveise om en manuell dieselaksling jeg har liggende og han lager en til deg. Siden jeg har M5 aksling liggende til å sammenligne med blir lengden 100% korrekt. Er ikke mange som selger slike akslinger i alle fall. Mulig at en bilkompis har en original M5 aksling liggende enda. Bakre delen må byttes om fra din 540ia aksling da, pga at M5 diffen er større. Da blir akslingen bak kortere. Ta gjerne kontakt på 92226544 for mer info.

Hilsen Eirik.

Endret av Eirik Viste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...