Gå til innhold

2007 E61 med defekte varmetråder i bakrute "LØST"


Frode_E61
 Share

Anbefalte innlegg

Liten oppdatering på status her: Årsaken til at varmetrådene ikke fungerer, ser ut til å være den samme som før reparasjonen: Brudd i minus-ledningen. Lurer litt på hva verkstedet har gjort her... Årsaken til at FM-radio nå heller ikke fungerer, er et (delvis) brudd i coax-kabel akkurat ved kontakten inn på antenneforsterkeren. Akkurat sistnevnte burde kanskje la seg fikse uten å demontere gjennomføringen ved hengslet. Men jeg vet ikke om man kan montere kontakt på en slik coax-kabel uten spesialverktøy (de selger tilhørende kontakt på GS Bildeler). Har noen på forumet erfaringer med dette, setter jeg pris på tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

For interesserte kan jeg avslutte denne tråden med litt info:

Jeg skrudde opp og sjekket kablene i hengslene til bakluka, og disse var ikke rørt av menneskehånd på lang tid. Med andre ord slurv & svindel fra verkstedet som liksom skulle ha ordnet saken.

I tillegg til at minuskabel til varmetrådene var knekt, var det noe slitasje på isolasjonen til andre kabler.

Det var en rimelig rett fram jobb å bytte kabler selv, men mye skruing med armer og rygg i vonde posisjoner! Viktig å følge instruksjonene 100 % til punkt og prikke, og ikke forsøke å ta noen snarveier! Det går raskest å gjøre det heelt riktig første gangen. Jeg passet på å legge inn litt "slack" i kablene der de går inn i hengslene.

Fortsatt fungerer alt i bakluken, så reparasjonen fungerte åpenbart. Det kan legges til at det også kan være andre årsaker enn kabelbrudd som fører til diverse feil:

- Fukt i antenneforsterkeren under vingen over bakluka (heldigvis knusk tørt hos meg) kan føre til problemer med bl.a. fjernkontrollen.

- Fukt i microbryteren til glassluka kan føre til kortslutning her, og at luka ikke lar seg åpne. Dette skjedde hos meg, antakelig fordi et verksted hadde glemt å sette på plass igjen pakningen da bryteren var demontert. Etter at ny bryter ble satt inn, med alle pakninger og skiver montert i rett rekkefølge, har det ikke vært problemer. Merk at glassluka er vrien å åpne manuelt, men det finnes en godt gjemt "nødutløser" inne i bakluka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...