Gå til innhold

Kode Kufatec DAB modul med esys


HeTr
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva som må kodes for å integrere en Kufatec DAB+ modul i en F11 med CIC? Etter å ha byttet headunit klarer jeg ikke lenger bruke den medfølgene kodedingsen (selv om riktig VIN er lagt i headuniten). Om jeg husker rett emulerer DAB-modulen en cd-plate. Gikk gjennom CAFD-fila for HU_CIC, men klarte ikke finne noe åpenbart og er litt redd for å bare gjette.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har Kufatec modul installert og fungerende i F1x, og som kunne tenke seg å tatt ut en CAFD/NCD dump av HU_CIC så jeg kunne sammenlignet med med min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, dessverre er det Mobridge sin som emulerer satelittradio (og den jeg skulle ønske forrige eier installert siden den integrerer litt bedre), mens Kufatec er en CD-veksler.

Men googlet litt mer i går og fant ut at tidlige F1x faktisk kunne bli levert med CD/DVD-veksler så har troa på å VO-kode 696. Ref koding fant jeg bare eksempler for E90, men der mener de det må kodes til 2URAD (som ser ut som HU?), FRM og CAS. Skal melde tilbake etter å ha testet senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et steg nærmere! Kodet 696 til HU_CIC og fikk opp CD-veksler i menyen, men alle platene er grå og står som "unchecked". Kodet deretter FRM og CAS i tilfellet det var nødvendig, men gjorde ingen umiddelbar forskjell.

Gravde samtidig litt mer i FDL og fant HU_CIC --> HMI 3000 --> CDMM_CHANGER noe som videre ledet til denne tråden: Possible to Code CD/DVD Changer on F1x with E-Sys?

Skal la bilen "sove" og se om det gjør noen forskjell i morgen, deretter evt fikle litt med FDL-valgene som nevnt i den tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Suksess! Kufatec var villige til å resette donglen mot et servicehonnorar og da ble DAB-modulen programmert som den skulle. Det viser seg at den i tillegg til VIN knutter seg mot other vehicle details. 

Tok en CAFD-dump før og etter og det eneste som ble endret var HU_CIC --> HMI 3000 --> CDMM_CHANGER til mp3_cdc

image.thumb.png.93682ff5608c47700609865e84dc8bcf.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...