Roger Holdorf Skrevet April 12, 2020 Share Skrevet April 12, 2020 Bak svart og rød til ryggelys. signal til kamera foran: gul til gul og lille røde som er sammen med gul til brun ledning på head unit. Dette funker perfekt på BMW Z4 E85 N52 6 speed manuell mod 2006 som ikke har orginal head unit og orginal ryggekamera.backup kamera ledninger.jxr android anlegg HFCYJIA 10.docx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet April 12, 2020 Share Skrevet April 12, 2020 Kjempebra at dette virker for deg, men det du har beskrevet er ikke det anbefalte oppsettet, det kan by på en del problemer. Jeg bare nevner det her om du skulle oppleve noe av dette, og for andre som skal gjøre samme prosjekt. Generelt er det uheldig å koble kamera til ryggelys, det er siste utvei om den anbefalte metoden ikke virker, og i så fall bør det monteres et strømfilter, noen trenger også et relé. Kameraet kan slå seg på når bilen sender strøm til ryggelyset for feilsjekk av pæren, dette kan oppleves som forstyrrende blink på skjermen. Strøm til ryggelyset er ofte heller ikke stabilt nok, derfor filter, dette kan oppleves som striper og vibrasjoner på skjermbildet. Relé kan brukes til å hente strøm fra en bedre kilde (batteriet?), da brukes ryggelyset som trigger. Den anbefalte metoden? Den lille røde som du nevner som går ut av den gule skjermkabelen, den er beregnet til å gi kameraet strøm. Den skal kobles til den røde (eller annen farge) som er merket +12V Camera fra Android-boksen. Med riktig oppsett i boksen vil den gi strøm når bilen settes i revers. I andre enden kobler du naturligvis den røde lille til kameraet. Den svarte trenger du ikke koble til, jord kommer gjennom skjermkabelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Holdorf Skrevet April 13, 2020 Forfatter Share Skrevet April 13, 2020 Tusen takk Dette låter fornuftig. Jeg bør kanskje slette dette innlegget. Jeg har plundret i lang tid for å få dette til å virke, uten hell. Det hører med til historien at denne bilen ikke har multimedia orginalt. Jeg prøvde din metode først, men fikk ikke impuls fra skjermen da jeg puttet bilen i revers. Derfor prøvde jeg denne jukseløsningen som tilsynelatende funker perfekt. Slett gjerne innlegget mitt, så jeg ikke lurer noen ut i problemer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 13, 2020 Share Skrevet April 13, 2020 Kan fint bruke trådløst, jeg har det på E60n og det fungerer perfekt, gjort det i noen år nå alleredet. Kjøpte kaling også da jeg hadde liten tro på dette trådløse kitet, men man finner ikke utav ting før man prøver ...kabelen ligger i boden ennå. Men som basse sier. Skal innleg slettes må du kontakte moderatorer eller du bare endrer det selv, ny tekst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Holdorf Skrevet April 13, 2020 Forfatter Share Skrevet April 13, 2020 Ok denne koplingen er noe tvilsom, uansett, de som er interessert i Multimedia til BMW, her er en god tråd, fin pris, super service, produktet virker på meg som er av god kvalitet: https://www.aliexpress.com/store/5101092?spm=0.8937474.0.0.21c62e0ebZCVby De har anlegg til de fleste BMW modeller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet April 13, 2020 Share Skrevet April 13, 2020 Jeg prøvde din metode først, men fikk ikke impuls fra skjermen da jeg puttet bilen i revers. Når ting virker hos deg nå, så er det ingen grunn til å endre noe, men her er det jeg gjorde (Snapdragon 625): Må velge riktige innstillinger, dette vaierer naturligvis mellom ulike modeller, men hos meg er det "camera settings" som må være "aftermarket" og "gear selection" må være "automatic". Det siste har ikke noe med automatgir å gjøre, men forteller om systemet skal aktivere kameraet automatisk når bilen settes i revers, eller manuelt (ved manuelt skal trigger-kabelen på head unit benyttes). Men dette er jo Kina-produkt, så noen ganger er det ting som ikke virker. Jeg måtte oppdatere software før dette virket. Det hender også at innstillinger er snudd, ja er nei og nei er ja. Forresten er det også problemer med seriøse aktører som Sony og Kenwood. En fordel med Android-boksene er at vi faktisk kan få rettet problemene. Ok denne koplingen er noe tvilsom, Nei da, din løsning er en farbar vei, mange ender opp med dette til slutt, hvis den "riktige" og enkle metoden ikke virker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå