E39.No Skrevet Mai 4, 2020 Share Skrevet Mai 4, 2020 Hei! Jeg har en god gammel E39, 2,2 l, som ble syk i helgen. Strammehjulet (hydraulisk) til øvre multireima rev seg løs og dro med seg en del av godset rundt den ene bolten, den andre bolten knakk tvers av og står igjen i blokka. 😐 Så jeg lurer på om noen her inne vet hva Strammehjulet er festet i? Om det er festet direkte i motorblokka eller om jeg kan være så heldig at det er festet i oljefilterhuset/en brakett e.l...? Ser vel relativt svart ut om det sitter festet i motorblokka, da det å sveise tilbake den gjenga delen som knakk av høres ut som mye jobb med minimal sjanse for at det holder... Eventuelle tips tas imot med stor takk. Mvh Sebastian. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 4, 2020 Share Skrevet Mai 4, 2020 Du kan sjekke delekatalogen, feks newtis.info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39.No Skrevet Mai 4, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2020 Takk for linken, var å tittet men ble ikke veldig mye klokere av det (men fin side å ha tilgang til for senere skruing), får rett å slett skru ut dynamo og div annet lurk og se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 4, 2020 Share Skrevet Mai 4, 2020 Jeg tror den er skrudd fast i denne delen, http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-Sedan/Europe/520i-M54/feb2001/browse/engine/lubrication_system_oil_filter/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39.No Skrevet Mai 4, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2020 Enda en fin side jeg skal ta vare på, veldig kjekt med sånne oversiktlige "blueprints"! Jeg krysser fingrer for at den sitter i den, da går det ann å finne tilsvarende på huggern, så er bilen back in buissniss (etter en del timers skruing) , må bytte radiator (sprakk da kjølevæska kokte) og få bestilt nye strammehjul/drivreimer/evt pakning til oljefilterhus. Er kanskje lurt å bytte olje på automatkassa og, hvis den har blitt veldig varm..? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 4, 2020 Share Skrevet Mai 4, 2020 Motoren blir nok mer varm enn girkassa. Ellers er et jo fint å skifte oljefilterhuset for pakningen der pleier å gå i stykker uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39.No Skrevet Mai 8, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2020 Om noen skulle ha samme problemstilling i etterkant så kan jeg opplyse om at strammehjulet for dynamoen sitter festet på oljefilterhuset (som Otis foreslo). Og den pakningen der var definitivt på overtid, var som kjeks og knakk i biter.. Nå krysser jeg fingrene for at toppen ikke har tatt kvelden og at alt fungerer strålende når jeg får skrudd det sammen igjen 🤞🤞🙂 Strammehjulet var forresten mekanisk og ikke hydraulisk, I motsetning til det pent brukte jeg har kjøpt. God kveld! Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå