Gå til innhold

Abs feil e91 trenger hjelp fort


Aleks93-
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en e91, 09 mod som gir feil på abs sensor venstre forran. Kommer opp de typiske 3 gule lysene + noen feil meldinger på skjermen.

 

har byttet abs sensoren, hjullager, alt av kabler er sjekket og byttet styreenhet ( ved bytte av enhet mistet den komunikasjoen med alt) og feilen er der forsatt.. noen som har vært borti ligende elller har noen forslag til hva annet det kan være?
 

ved noen få tilfeller har det hendt at alt plutselig har virket som normalt men etter bilen har stått en liten stund kommer de tilbake ved oppstart

A747F171-EC13-41FC-9E1B-52B114E72A0F.jpeg

8FE380CA-03A6-4BFF-8C33-0E43D5916D4E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er feil koden? Kan være ledningsbrudd? Styrevinkel sensor?jeg mener og huske at vis jeg har rotet med ista-p og den har bestemt seg for og kjøre kalibrering av styrevinkel sensoren og jeg ikke setter rattet rett så har jeg juletre belysning. 

Endret av Sand1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i noen som har INPA, der skal du kunne se alle sensorene live.

Dette skjedde ganske nylig for meg også og da viste det seg at jeg hadde fått feil sensor. Det er vist en sensor for aktiv styring og en uten. Dette resulterte i at den ene sensoren som jeg byttet gikk helt bananas.

https://1drv.ms/v/s!AhpjRDlWPUbUrF4Hx-IOkogDdQX2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2020 den 0.38, Sand1 skrev:

Hva er feil koden? Kan være ledningsbrudd? Styrevinkel sensor?jeg mener og huske at vis jeg har rotet med ista-p og den har bestemt seg for og kjøre kalibrering av styrevinkel sensoren og jeg ikke setter rattet rett så har jeg juletre belysning. 

Fra sensor til styreenheten er det sjekke for ledningsbrudd, så tror ikke det er det.

DDAD289B-4D40-41A4-8DA8-189555F4B387.jpeg

B849C805-89D8-4217-BEAB-45557AFDA339.jpeg

CDB6C4A9-6E61-4EA7-B7D5-8299421E54A8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, warg skrev:

Få tak i noen som har INPA, der skal du kunne se alle sensorene live.

Dette skjedde ganske nylig for meg også og da viste det seg at jeg hadde fått feil sensor. Det er vist en sensor for aktiv styring og en uten. Dette resulterte i at den ene sensoren som jeg byttet gikk helt bananas.

https://1drv.ms/v/s!AhpjRDlWPUbUrF4Hx-IOkogDdQX2

6 timer siden, warg skrev:

Få tak i noen som har INPA, der skal du kunne se alle sensorene live.

Dette skjedde ganske nylig for meg også og da viste det seg at jeg hadde fått feil sensor. Det er vist en sensor for aktiv styring og en uten. Dette resulterte i at den ene sensoren som jeg byttet gikk helt bananas.

https://1drv.ms/v/s!AhpjRDlWPUbUrF4Hx-IOkogDdQX2

Styreenheten er en med aktiv styring, men ble noe usikker nå på om det ble bytta til sensorer som er for aktiv styring

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...