e39en Posted May 12, 2020 Share Posted May 12, 2020 Hei,jeg skal lakkere bremsecalipere bak på min F11.Noen her på forumet som vet fargekode?Kan opplyse om at bilforhandler ikke vet fargekode.Tenkte å bruke den Follatech men finner ikke den riktige fargen.Bilen er helt orginal.Legger ved bilder av bremsecalipere bak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted May 12, 2020 Share Posted May 12, 2020 Fargekode på caliper? De er ulakkerte, så de har per definisjon ingen fargekode. Link to comment Share on other sites More sharing options...
e39en Posted May 12, 2020 Author Share Posted May 12, 2020 Ok,da tror jeg elefantgrå er den som blir mest lik.Eller har du noe annet tips for overflaterust på calipere? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted May 12, 2020 Share Posted May 12, 2020 Elefantgrå eller silver er nok mest diskré. For å ta bort rust så må det mekanisk fjernes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Basse Lusk Posted May 12, 2020 Share Posted May 12, 2020 Jeg brukte Biltemas caliperlakk i sølv, pusset først med Ferro-Bet, så penslet på, ble som originalt. Hjulnavet som så ut som ditt, renset jeg bare med stålull dynket i Ferro-Bet. Gjentas rensingen en gang i året, så ser det stort sett strøkent ut der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
e39en Posted July 21, 2020 Author Share Posted July 21, 2020 Etter lakkering med biltemas silver caliperlakk.Vart faktisk fornøgd,bedre en før hvertfall.🙂 Basse Lusk 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts