IRN Skrevet Mai 14, 2020 Share Skrevet Mai 14, 2020 Hei! Har en M43B19 motor hvor jeg skal bytte pakningene til registerkjede-dekslene (oljelekkasje). Må da ha av vibrasjonsdemper osv for å få av dekselet nede. Greia er at bilen min har ikke aircondition. Men motor ble byttet på et eller annet tidspunkt, og jeg observerer at jeg har et "ekstra" reimhjul som det ikke sitter noen reim på. Og en eller annen luring fjernet AC-kompressoren, sikkert for å selge den. Kan jeg rett og slett fjerne det ekstra reimhjulet? Tenker at det er jo bare dau vekt, blir jo bare som et ekstra svinghjul Det er altså del nr 2 fra dette diagrammet jeg snakker om: https://bmw.7zap.com/en/bmw/e46/318i+m43/l-0-1998-04-ece/11/2056/ Jeg tittet på GS Bildeler sin ETK katalog, og når jeg plotter inn mitt regnr så lister den ikke opp del nr 2 som noe jeg kan kjøpe for min bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Mai 15, 2020 Share Skrevet Mai 15, 2020 Du kan prøve å ta kontakt med GS viss du mangler denne delen. Sikker på at de kan søke opp delen selv om den ikke er listet på nettsidene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IRN Skrevet Mai 15, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2020 Slik ser det altså ut i motorrommet mitt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Mai 15, 2020 Share Skrevet Mai 15, 2020 Det bør ikke være noe problem med og fjerne den remskiven men jeg kan vel ikke se poenget med det. Den veier jo bare en halv kilo og det merker du nok ikke på hvordan motoren oppfører seg. Men hvis du må demontere den uansett så hadde jeg vel ikke giddet og sette den på igjen. Vibrasjonsdemperen sitter jo i senterbolten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IRN Skrevet Mai 15, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2020 1 hour ago, Rune-K said: Det bør ikke være noe problem med og fjerne den remskiven men jeg kan vel ikke se poenget med det. Den veier jo bare en halv kilo og det merker du nok ikke på hvordan motoren oppfører seg. Men hvis du må demontere den uansett så hadde jeg vel ikke giddet og sette den på igjen. Vibrasjonsdemperen sitter jo i senterbolten. Takk for svar, akkurat det jeg lurte på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå