Trym A Skrevet Mai 19, 2020 Share Skrevet Mai 19, 2020 Til tider når jeg starter bilen så dør den ut etter 2-5 sekunder. Bilen starter normalt men "hoster" og blir kvalt. Starter jeg den på nytt så er alt ok. Men noen ganger må jeg starte den 2-5 ganger for at jeg kan sette i gang kjøringen. Noen som kan gi en pekefinger på hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 19, 2020 Share Skrevet Mai 19, 2020 Kanskje glødeplugger, om det er noe kaldt der du er. Fungerer fint når du kjører? Ingen andre problemer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brewit Skrevet Mai 19, 2020 Share Skrevet Mai 19, 2020 Bensin eller Diesel? Hadde lignende problem på min gamle E39 523, da var det tennpluggene som begynte å bli dårlige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trym A Skrevet Mai 19, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2020 Når jeg startet i dag tidlig så var det 6 varmegrader. Ingen problemer under kjøring, kun til tider ved oppstart. Opplever noen ganger at motor rister når jeg skal slå av bilen også. Den kan starte fint alle ganger i løpet av en uke men så plutselig kommer feil at den starter så blir den kvalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 19, 2020 Share Skrevet Mai 19, 2020 Du bør foreta en diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trym A Skrevet Mai 19, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2020 Har bestilt time hos BMW, har selv BimmerLink, men disse feilkodene sier ingenting om hva som kan være feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 19, 2020 Share Skrevet Mai 19, 2020 Sikker på det? Kanskje det er defekt luftspjeld? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trym A Skrevet Mai 19, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2020 Skal lese av og legge informasjon inn her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trym A Skrevet Mai 19, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2020 BimmerLink Digital Diesel Electronics 6 errors 255C00: EXHAUST GAS RECIRCULATION CONTROL, POSITION CONTROL: VALVE TOO OPEN / NEGATIVE CONTROL DEVIATION 272F00: EXHAUST GAS RECIRCULATION VALVE, PLAUSIBILITY: MECHANICALLY DEFECTIVE NEAR OPEN POSITION 278A00: THROTTLE VALVE ACTUATOR: ELECTRICALLY OR MECHANICALLY DEFECTIVE 24F700: FUEL FILTER HEATER, ACTIVATION: INTERRUPTION 272E00: EXHAUST GAS RECIRCULATION VALVE, PLAUSIBILITY: MECHANICALLY DEFECTIVE NEAR CLOSED POSITION 255B00: EXHAUST GAS RECIRCULATION CONTROL, POSITION CONTROL: VALVE TOO CLOSED / POSITIVE CONTROL DEVIATION Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 19, 2020 Share Skrevet Mai 19, 2020 Usikker på om du bare spøkte i innlegg nr 3 fra deg. Disse feilkodene sier jo ALT om hva som er feil. Det som er litt artig for min del, er at jeg gjettet rett i mitt forrige innlegg. Den eneste feilen som sannsynligvis ikke er problemet, fuel filter heater. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trym A Skrevet Mai 19, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2020 Er dette en Quick fix selv eller må den inn hos BMW for fix? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trym A Skrevet Mai 19, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2020 Dumt spørsmål så jeg må bytte EGR ventilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 19, 2020 Share Skrevet Mai 19, 2020 Du kan selv lese om delene på feks newtis.info. Det bør feilsøke på mer, for å være sikker på at et ikke er kabelbrudd eller annet problem. FØR man skifter deler basert på en/flere feilkoder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå