Johan Eriksen Skrevet Mai 26, 2020 Share Skrevet Mai 26, 2020 Hei, treng hjelp eller høre med noen som har litt mer peiling på feilsøking av en ''gnikkelyd'' som følger motorens turtall. har en bmw 320d e90 2006. har byttet viftereim(multireim) reimstrammer, løpehjul, og servoreim. etter start fikk jeg en ulyd. denne lyden forsvant da jeg tok av servoreima og startet så feilen ligger mest sannsynlig i axialpumpen (servopumpen) da jeg tidligere har hatt feil med tettingen på tannstang og dermed har den sugd luft. er det noen som har vært borti det samme eller lignende? legger ved en video av lyden på tomgang. Takk på forhånd servoreim.MOV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 27, 2020 Share Skrevet Mai 27, 2020 Jeg er ganske sikker på at det er tegn på sviktende vibrasjonsdemper i forkant av motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Eriksen Skrevet Mai 27, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2020 4 timer siden, Otis skrev: Jeg er ganske sikker på at det er tegn på sviktende vibrasjonsdemper i forkant av motor. Det kan være, men hvordan forklarer det at lyden forsvant når jeg tok av servoreima. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 27, 2020 Share Skrevet Mai 27, 2020 Mindre belastning på vibrasjonsdemper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 27, 2020 Share Skrevet Mai 27, 2020 (endret) Om du ser godt etter, kan du kanskje se støv med rust farge eller metallpartikler i seg? Rundt vibrasjonsdemper? Endret Mai 27, 2020 av Otis La til info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Eriksen Skrevet Mai 27, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2020 1 time siden, Otis skrev: Om du ser godt etter, kan du kanskje se støv med rust farge eller metallpartikler i seg? Rundt vibrasjonsdemper? stemmer, er en del slark/vandring i ''yter ringen'' der reimene løper rundt. er det en alvorlig jobb å skifte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 27, 2020 Share Skrevet Mai 27, 2020 Jeg vil si det er ganske kurant jobb. Det vanskeligste er å løsne boltentil demper. Den sitter ekstremt godt fast. Har du manuell kan du få hjelp fra en annen person og sette den i siste giret og holde bremsen inne. Ellers kan du også låse svinghjulet på baksiden av motor. Det er ett hull der en plass. Når jeg skiftet min så måtte jeg til med stålrør på 2 meter, men da ble det for trangt til å få skrudd. Så jeg endte opp med gaflene fra en truck over motorrommet og satte stålrøret fast med stropp på en gaflen og kjørte motor på starter. 2 knepp på nøkkel og den kom løs. Men bilen flyttet seg sidelengs et par cm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå