Gå til innhold

ulyd fra servo pumpe bmw e90 320d (?)


Johan Eriksen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, treng hjelp eller høre med noen som har litt mer peiling på feilsøking av en ''gnikkelyd'' som følger motorens turtall. har en bmw 320d e90 2006. har byttet viftereim(multireim) reimstrammer, løpehjul, og servoreim. etter start fikk jeg en ulyd. denne lyden forsvant da jeg tok av servoreima og startet så feilen ligger mest sannsynlig i axialpumpen (servopumpen) da jeg tidligere har hatt feil med tettingen på tannstang og dermed har den sugd luft. 

er det noen som har vært borti det samme eller lignende?

legger ved en video av lyden på tomgang. 

Takk på forhånd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Om du ser godt etter, kan du kanskje se støv med rust farge eller metallpartikler i seg?

Rundt vibrasjonsdemper?

stemmer, er en del slark/vandring i ''yter ringen'' der reimene løper rundt.

er det en alvorlig jobb å skifte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si det er ganske kurant jobb. Det vanskeligste er å løsne boltentil demper. Den sitter ekstremt godt fast. Har du manuell kan du få hjelp fra en annen person og sette den i siste giret og holde bremsen inne. Ellers kan du også låse svinghjulet på baksiden av motor. Det er ett hull der en plass.

Når jeg skiftet min så måtte jeg til med stålrør på 2 meter, men da ble det for trangt til å få skrudd.

Så jeg endte opp med gaflene fra en truck over motorrommet og satte stålrøret fast med stropp på en gaflen og kjørte motor på starter. 2 knepp på nøkkel og den kom løs. Men bilen flyttet seg sidelengs et par cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...