Gå til innhold

X3 2.5i starterproblemer


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo! 

Jeg har en X3 med m54b25-motor. Jeg har litt startproblemer. Innimellom, som oftest når den har stått over natten, men av og til når den er varm, starter den ikke på første omdreining av nøkkel. Kinner fint. Men virker ikke som det enten kommer gnist eller bensin for det er som å kinne på bil uten bensin. Den starter alltid på andre forsøk. Kan kinne evig på første. Null resultat. Rett på på andre. Alle plugger er tørre og fine. Byttet kam og veivsensor. 

Fått opp misfire på 4ern noen ganger. Andre ganger ikke. Ny delphi coil på 4 fra i vinter. Byttet 3 og 4. Da gikk den som en dass på første forsøk men ingen nye feilkoder. Sto over natten og starter rett opp som nybil. Kjørte den i 10 min. Sto i 20. Starter ikke på første. Starter rett på andre. Fremdeles ingen feilmeldinger. Kompresjon er i orden, ble testet ifm veivhusventilasjonsbytte. Håpet å få bekreftet noe av coilbyttet mellom 3 og 4, men foreløpig har det ikke gitt noen ny feilkode. Ikke alltid den registrerer det som misfire. Kan være separat feil og, altså at når den starter så får den en misfire, ikke at startvansker er skyld i misfire. 

Batteriet er også i orden. 

Har vurdert tomgangsventilen og rense den. Var en liten sprekk i innsuget til tomgangsventilen. Har bestilt ny og teipet den godt den som var der, men da burde den vel slite med å starte og gå på tomgang hver gang og ikke bare innimellom? Eventuelt injektorbytte på nr 4? Har ikke så mange andre ideer igjen nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sies at jeg trodde dette var kurert av at jeg byttet batteri. Men jeg sjekket spenning med diagnose hver gang jeg sjekket det og da har nøkkel stått i posisjon 2 hver gang. Og dermed primet pumpa. jeg lurer på om filter eller check valve er tett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Check valve/bensintrykks regulator sitter vel i filteret på disse. Har vært borti at denne har sluppet holdetrykket, da koker bensinen i railen til dysene etter man har stanset motoren og man får gass inni der- tung å starte igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mariuse34 changed the title to X3 2.5i starterproblemer

En ukes levering på filter. vurderer derfor å sjekke injektorer i mellomtiden. Noen med erfaring på det området her? 

Det foreslås også å se på toppdekselpakning. Men den vil vel ikke ha særlig påvirkning på starten? Jeg sjekket sylindere, og en av sylinderne har noen dråper olje på oversiden av tennplugg, men ikke i nærheten nok til atjeg tror det er problemet her. 

Endret av Mariuse34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...