Gå til innhold

E34 Varmeapparat/AC, hjelp!

elthlu
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Har en E34 520 med aircondition. Men skulle så gjerne hatt den til å fungere nå i denne sommervarmen 🥵

Flere ting her. Først, varmeapparatet mitt blåser kun varmt. Får ikke noen ting kaldt/uteluft. Har sjekka bl.a sikringer, og sikring nr 20 som går til klimaanlegg/kjørecomputer/bakrutevarmer ryker med en gang jeg trykker inn snøfnugget?! Men selv med fungerende sikring når jeg lar vær å trykke på den, så får jeg ingen som helst kald luft. Har byttet sirkulasjonspumpa, men uten hell. Ikke noe ved AC slår inn når knappen trykkes inn. Men der igjen så ryker jo sikringen bare likevel? 

Noen som har noe tips? 

Endret av elthlu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo finne ut hva som kortslutter kursen. Når sikringen går umiddelbart etter snøkrystall trykk, så er det en kortslutning. 

Hva skjer om du gir AC kompressor 12v direkte på solenoid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på at du har riktig ampere verdi på sikringen. Jeg var borte i samme feil en gang selv. Da viste det seg at tapen med text i sikringsboksen var montert litt skevt så jeg satte inn en mye lavere verdi på sikringen enn det skulle være. Viftemoteren trekker en mye strøm. Så hvis man har for lav verdi på sikringen vil den ryke. Det er bare et tips. Mener at det skal være en oversikt over sikringer i manualen. Hvis du ikke har den finn den på nett. Vil anta at riktig verdi vil være rundt 20 ampere. Men ta dette med en klype salt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...