Gå til innhold

F11 Rear Turn Indicator Failure

drakek
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, bimmersfolket! Etter 7 år uten bimmer, har jeg endelig kommet meg tilbake i rett bil 🥰 
Fra '04 avensis til '12 520d er en "liten" oppgradering 😅

Er jo fremdeles bruktbil, så noe mekking må jeg jo regne med, og starter med det første og så langt eneste problemet bilen har.

Av og til slår "gong"en, og jeg får opp "Rear right turn indicator failure", samt at blinkeren går fortere, så tyder jo på at noe er galt.
Har googlet, og prøvd den udugelige søkefunksjonen på forumet her for å finne noen svar, men har ikke funnet noe særlig enda.
Skal ordne meg diagnoseutstyr etter sommeren, må bare få bestemt meg for hvilken løsning jeg går for, vil jo ha mest mulig options i forhold til hva jeg kan lese ut og kode inn selv :P 

Noen som har hatt samme problem på f10/11? Hva var løsningen? Sett noen steder at det kan være jordinga til lykta, så skal sjekke det etter hvert, men setter pris på innspill om noen har noen erfaringer :D

Forøvrig er jeg også på utkikk etter en service manual, har funnet https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/repair-manuals/12-engine-electrical-system/12-23-glow-plugs/HhwUhTJ Men den forteller bare kort hva du må gjøre, ikke hvordan det gjøres, med bilder/tegninger. Hadde vært kjekt å ha om det finnes. Fikk kjøpt en digital på ebay til avensisen, og den har funka fjell :D 

Takk på forhånd for tips! Ser fram til å kjøre ordentlig bil fremover ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt på blinklyset/varselblink og sjekket at alle diodene faktisk fungerer?

Hadde noe lignende som skjedde på min gamle E90 facelift med LED blinklys. Det begynte plutselig å blinke fortere, samt jeg fikk varsel inni bilen.

Når jeg sjekket blinklyset så var flere av diodene blitt svakere, samt noen hadde dødd helt ut. Jeg kjøpte da bare en brukt lykt på Koed.

Men ja, du kan og sjekke jording og kontakter. Eventuelt om det er mulig åpne opp lykten å sjekke kretskort og slikt.

Hvis ikke så er vel enkleste å kjøpe ny eller brukt lykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok en defekt baklykt. Gjør som sagt over å sjekk blinklyset bak og bytt den lykta som er gåen. Her får du ikke  byttet  pærer desverre.  Hatt det samme  på F11 selv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips! 👍

Blir vel i første gang å plukke ut lykta og se om den kan reddes. Synd om LED'en er helt død, lykta er jo strøken ellers, vanligvis blir de jo blasse, sprukne eller fulle av vann først :P 

Litt forvirrende når mange nettsider og delesjapper oppgir at det er vanlig pære bak der, som bare kan byttes 😂

Endret av drakek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...