Gå til innhold

2004 E60 530d - problemer med elektrisk og div feilmeldinger

spacecase
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg får opp noen feilmeldinger på E60en min som jeg lurer på om er reelle, eller om det er pga noe problem med det elektriske. Se vedlagte bilder. 
Feilmeldingene jeg lurer på er på Dynamic Drive, Restraint Systems og Transmission fault. 

Har og henta ut feilkoder med INPA (har lagt ved hele). Det jeg klarer å se som kan være relatert er disse:

01 SIM/SGM OKAY 3 Error stored
93FC 20
93F4 20
93C1 20

72 KBM OKAY 4 Error stored
A418 20
A419 20
A448 20
A449 20

A2 SBSR OKAY 1 Error stored
9913 20

Hadde et verksted som bytta olje og bånnpanne på girkassa, når jeg hadde en lekkasje. Transmission fault begynte å dukke opp en stund etter dette. De sa at girkassa er i orden og at den feilmeldingen ikke er noe å bry seg om. Men jeg er usikker. Det hører med til historien at jeg hadde startproblemer med bilen kort tid etter jeg kjøpte den. Det er litt over 2 år siden. Da bytta de først noen glow plugs, så bytta jeg batteri selv, så bytta de hele hovedstrømkabelen som går under bilen. Start problemene ble først løst når en slektning kom med drill og pussa vekk irr på diverse poler. 

Har og hatt noe problemer med at batteriet lader seg ut, og innbiller meg at disse feilmeldingene sporadisk begynner å poppe opp når det blir mindre strøm på batteriet. Jeg leste et sted at det og kunne være pga den sikringsboksen som sitter kobla til rød kabel ved batteriet er gåen. At det kan skape spenningsproblemer. Har lagt ved et bilde av den og. 

Jeg skal prøve å lade opp batteriet igjen nå, og slette feilkodene. 

Er det noen som har erfaring med lignende, og har gode forslag til hvordan jeg skal gå videre. Jeg er lite mekanisk kompetent selv, så er stort sett avhengig av andre og verksted for å få løst ting. Men må passe på at riktig ting blir løst nå, så jeg ikke fortsetter å bruke masse penger på unødvendige reparasjoner.

IMG_20200720_142225.jpg

IMG_20200720_145031.jpg

IMG_20200720_160905.jpg

IMG_20200720_160911.jpg

errorKoder200720.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilkode 9913 fra SBSR er sensor matte i passasjersetet.

Alle KBM feil er for bak vinduene, så de ville jeg ikke brydd meg så mye om før etter du har ladet batteri.

93F4 er manglende kontakt med dør airbag.

93C1 er sensor matte i passasjersetet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg hadde ladet opp batteriet, så forsvant alle feilmeldinger fra displayet.

Jeg har clearet og tatt ut error codes på nytt med INPA. De som er igjen nå er:
01 SIM/SGM OKAY 1 Error stored
93F4 60

05 STVL/TEFA OKAY 1 Error stored
9B49 60

16 AFS OKAY 3 Error stored
6134 30
6140 30
CE93 30

78 KLIMA OKAY 3 Error stored
9C54 64
9C6A 62
9C6B 62

Skal kjøre en tur i morgen, og så ta ut på nytt.  Mistenker at feilmeldinger kommer tilbake igjen ganske snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...