Gå til innhold

Spørsmål ang Turbo på M47-D20

Rizna
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en E46 320D med M47-D20 motor. Bilen er gått 314.000KM og det er også turboen, har aldri vært byttet turbo på den enda. Er det normalt at levetid på en turbo kan vare så lenge? har ikke selv sett et tilfelle av en turbo som er gått så langt. Tenker å forberede meg på den dagen den faktisk ryker å lurte på om noen her inne har byttet en turbo på denne typen motor før som vet om det er veldig mye arbeid? Hvilken andre deler burde man bytte samtidig som turboen, er det en grei jobb å gjøre selv osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være slik at en turbo kan gå så langt ha. Min m47 gikk 289kkm før den ble solgt å det var original turbo. Oljeskift ofte og ikke trollkjøring på kald motor, så er mye gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Otis skrev:

Det kan være slik at en turbo kan gå så langt ha. Min m47 gikk 289kkm før den ble solgt å det var original turbo. Oljeskift ofte og ikke trollkjøring på kald motor, så er mye gjort.

Tar Oljeskift vær 10-12.000km. Bytter veivhusventilasjon annenhver service. Lurer på om det er litt for ofte? eller helt innenfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...