variator Posted July 26, 2020 Share Posted July 26, 2020 En kompis lurer på om han skal kjøpe en 2014 X-drive med 2L dieselmotor og 184 hk. I den forbindelsen spurte han om jeg ville forhøre meg på forumet om det er noen kjente "gjengangerfeil" på denne bilen. Noen som vet om noe som han bør kikke ekstra godt på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingvaldsen Posted July 26, 2020 Share Posted July 26, 2020 2014mod er vell siste modellen med n47, den er utsatt for registerras og cp4 pomperas. kan bilen forsikres med kasko pluss så hadde ikke dette brydd meg noe stort. variator 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
variator Posted July 26, 2020 Author Share Posted July 26, 2020 35 minutter siden, Ingvaldsen skrev: 2014mod er vell siste modellen med n47, den er utsatt for registerras og cp4 pomperas. kan bilen forsikres med kasko pluss så hadde ikke dette brydd meg noe stort. Er det strammerne på registerkjeda som er problemet her også? Hva med turbo? Denne var visst skiftet en gang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mons1 Posted July 26, 2020 Share Posted July 26, 2020 Gå for Kasko Pluss ellers ligg unnna. Kjente feil, luftbelger og kompressor. Koster 18000kr å skifte originalt. Det er filleting som ryk på kompressoren, men kompressoren selges kun hel. AdBlue er et helvette. Forbannede søppel. Ofte ryker varmekabelen som følger tilførselslangen. Slange med varmekabel koster bare 2500kr, men det koster 20000kr å skifte dritten. Kjører du for lenge med defekt AdBlue, så ryker NOx-sensorene og disse koster 5000kr stk. I verste fall må tilførelsventilen skiftes når ikke varmekabelen fungerer om vinteren og dysen tar skade. Og du risikerer også at AdBlue Katalysatoren må skiftes. Alt koster i sum over 60000kr. Ellers er det Casterstag-foringer som blir dårlig etter 100k. Enkelt å bytte. Aldri la verksted gjør det. Og så er det evindelige N47-svakheten med reg-kjede. Skal være bedre etter 2010, men problemet er ikke borte. Oljeskift hver 10k er et krav. Å følge BMW sin 25000-30000km intervaller er å ødelegge motoren. variator 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mons1 Posted July 26, 2020 Share Posted July 26, 2020 (edited) 48 minutter siden, variator skrev: Er det strammerne på registerkjeda som er problemet her også? Hva med turbo? Denne var visst skiftet en gang. Strammeren ble fikset i 2010 da den originale var for kort. Men det er ikke bare det. Det er svakheter i alt. Kjede-skinnene i søppel-plast, tenner på drev som er for skarp og som spiser opp kjeden, kjeden som er for svak og slites raskere enn normalt. Alt har blitt oppgradert underveis og ved en ekte 2014-bil, så tror jeg risiko er lav så fremst oljeskift ble tatt hver 10k. Edited July 26, 2020 by Mons1 variator 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now