Gå til innhold

2014 520 2L 184 hk x-drive Kjente feil?


variator
 Share

Anbefalte innlegg

En kompis lurer på om han skal kjøpe en 2014 X-drive med 2L dieselmotor og 184 hk. I den forbindelsen spurte han om jeg ville forhøre meg på forumet om det er noen kjente "gjengangerfeil" på denne bilen.

Noen som vet om noe som han bør kikke ekstra godt på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

2014mod er vell siste modellen med n47, den er utsatt for registerras og cp4 pomperas. 

kan bilen forsikres med kasko pluss så hadde ikke dette brydd meg noe stort.

Er det strammerne på registerkjeda som er problemet her også? Hva med turbo? Denne var visst skiftet en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for Kasko Pluss ellers ligg unnna.
Kjente feil, luftbelger og kompressor. Koster 18000kr å skifte originalt. Det er filleting som ryk på kompressoren, men kompressoren selges kun hel.
AdBlue er et helvette. Forbannede søppel. Ofte ryker varmekabelen som følger tilførselslangen. Slange med varmekabel koster bare 2500kr, men det koster 20000kr å skifte dritten. Kjører du for lenge med defekt AdBlue, så ryker NOx-sensorene og disse koster 5000kr stk. I verste fall må tilførelsventilen skiftes når ikke varmekabelen fungerer om vinteren og dysen tar skade. Og du risikerer også at AdBlue Katalysatoren må skiftes. Alt koster i sum over 60000kr.

Ellers er det Casterstag-foringer som blir dårlig etter 100k. Enkelt å bytte. Aldri la verksted gjør det.
Og så er det evindelige N47-svakheten med reg-kjede. Skal være bedre etter 2010, men problemet er ikke borte. Oljeskift hver 10k er et krav. Å følge BMW sin 25000-30000km intervaller er å ødelegge motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, variator skrev:

Er det strammerne på registerkjeda som er problemet her også? Hva med turbo? Denne var visst skiftet en gang.

Strammeren ble fikset i 2010 da den originale var for kort. Men det er ikke bare det. Det er svakheter i alt. Kjede-skinnene i søppel-plast, tenner på drev som er for skarp og som spiser opp kjeden, kjeden som er for svak og slites raskere enn normalt. Alt har blitt oppgradert underveis og ved en ekte 2014-bil, så tror jeg risiko er lav så fremst oljeskift ble tatt hver 10k.

Endret av Mons1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...