Gå til innhold

Bmw F32 felg bredde tips

Anders B
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Driver å ser på felger til min F32, men er litt usikker på hva som vil passe.

Noen av dere som har hatt 4 serie før og evt har noen bilder av deres felger?

Felgbredde jeg tenker:

Bak 20x10 ET 38

Foran 20x9 ET 35/20

Endret av Anders B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Anders B changed the title to Bmw F32 felg bredde tips

Jeg har en F36 4 Gran Coupé, blir ca samme greia. Kjører originale felger, Style 598M 19" som er M sport felg til F34 3GT. Specs foran/bak: 8x19 ET30 / 9x19 ET42.

Foran kommer felgen 6mm lenger ut enn originalt, sporviddeøkning på totalt 12mm = lovlig. Bak kommer felgen 11,4mm lenger ut enn originalt, sporviddeøkning på totalt 10mm = lovlig (maks 15mm uten godkjenning er lov). Dekkdimensjon er original. 
E1776755-F8FF-42FC-B2F4-D9B7401B7D20.thumb.jpeg.8348de2878bd5d2d58babe8c294b5846.jpeg

Tror jeg ville ha byttet om foran og bak, regner med det er skrivefeil fra din side. De specs du oppgir er ikke lovlige med mindre du får med TÜV papirer på felgene knyttet opp mot F32 som da kan brukes til å godkjenne bilen med hos BT. Til sammenligning er M3/M4 hjulspec 9x19 ET29 foran og 10x19 ET40 bak, det er flere som kjører med disse felgene på F30/31/32/36 og det gir et ganske «flush» oppsett, men er nok noe aggressivt uten senking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, papertiger skrev:

Jeg har en F36 4 Gran Coupé, blir ca samme greia. Kjører originale felger, Style 598M 19" som er M sport felg til F34 3GT. Specs foran/bak: 8x19 ET30 / 9x19 ET42.

Foran kommer felgen 6mm lenger ut enn originalt, sporviddeøkning på totalt 12mm = lovlig. Bak kommer felgen 11,4mm lenger ut enn originalt, sporviddeøkning på totalt 10mm = lovlig (maks 15mm uten godkjenning er lov). Dekkdimensjon er original. 
Tror jeg ville ha byttet om foran og bak, regner med det er skrivefeil fra din side. De specs du oppgir er ikke lovlige med mindre du får med TÜV papirer på felgene knyttet opp mot F32 som da kan brukes til å godkjenne bilen med hos BT. Til sammenligning er M3/M4 hjulspec 9x19 ET29 foran og 10x19 ET40 bak, det er flere som kjører med disse felgene på F30/31/32/36 og det gir et ganske «flush» oppsett, men er nok noe aggressivt uten senking. 

Min feil, Var selvfølgelig feil med forran og bak. Er 10" bak og 9" foran...

Dette med at det ikke er godkjent er ikke så mye styr, får ikke dette godkjent uansett.

Bilen skal senkes, men takk for innspill :) 

Endret av Anders B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Anders B nå skal ikke jeg hverken stigmatisere eller sette i bås her, men jeg tror, basert på de specs på hjul du er ute etter (veldig aggressivt oppsett), at du får bedre respons i den retning du søker på en Facebook-gruppe. Bl.a. F30-F36 gruppa. Selv om det gjør vondt å henvise videre til slike grupper. Av det jeg får med meg som blir lagt ut der er det nok større sjanse for å treffe på noen som har lignende oppsett der enn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...