Gå til innhold

BMW 1 serie feilkode P110D! (løst pga dårlig kontakt)


Bimmernew
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk opp den koden P110D under DTC dessverre og motorlampen viste gul så kan det bare være trottle posion sensor pga jeg rengjort med W40 spray for litt siden? Bilen går ellers bra merker ikke ikke noe mistenkligheter. BMW 1 serie auotmat 06 modell 118i;)

Hva tenker dere? Er det bare det linken under sier? og for også andre koder som er under BMW på mitt apparat bør jeg ta dem seriøst? Altså bestemt meg og bare ta koder seriøst hvis det trigger en lampe. For eks kode på auc sensor og okygensensor men ikke under DTC.

Faulty Throttle Position Sensor
https://www.cardiag.me/obd2-en/p110d-bmw-2/
 
Edit: Fant ut av det er gassspjeld men rart kjøpte brukt for et halt år siden og fikk kode på den nå må man kjøpe sånn nytt da`Hørte svakhterer på bila her å.
Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Bimmernew skrev:

Fikk opp den koden P110D under DTC dessverre og motorlampen viste gul så kan det bare være trottle posion sensor pga jeg rengjort med W40 spray for litt siden? Bilen går ellers bra merker ikke ikke noe mistenkligheter. BMW 1 serie auotmat 06 modell 118i;)

Hva tenker dere? Er det bare det linken under sier? og for også andre koder som er under BMW på mitt apparat bør jeg ta dem seriøst? Altså bestemt meg og bare ta koder seriøst hvis det trigger en lampe. For eks kode på auc sensor og okygensensor men ikke under DTC.

Faulty Throttle Position Sensor
https://www.cardiag.me/obd2-en/p110d-bmw-2/
 
Edit: Fant ut av det er gassspjeld men rart kjøpte brukt for et halt år siden og fikk kode på den nå må man kjøpe sånn nytt da? Hørte svakheter på bila å. Men trodde vrieklig ikke denne koden skulle returnere gitt men så sånn ut. Så den brukte delen har ikke holdt mål da gitt;(
 
Update: jeg tok ledningen til gasspjeld av og på og da forsvant lampen og koden av selg selv hmm mente egentlig den var tilkoblet skikkelig men kanskje ikke pga tok den av for litt siden men ikke sikkert det har løst seg i fremtiden men nå ja;) også bra side om dette: http://bmwccn.no/forum/viewtopic.php?f=141&t=7718

 

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Liten update noen månder etterpå;)

Jeg har nå rengjort gasspjeldet og tatt elektrorens på kontakt hvis koden kjem igjen (P100D) vet jeg er gasspjeld tenker jeg. Men nå alt greit vet ikke det brukte gasspjeld jeg kjøpte hvor mangekm den var på men sikkert 100 tusen sa selgeren.

Men merka koden kjem når det blir temp forandringer i lufta men kjøper ny hvis koden kjem igjen har råd til det MEN hvis koden lampa kjem da er noe annet men nå er alt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...