Gå til innhold

Bmw 320d 2002 E46 (turbo begynner og dra sent)


Alexanderkrygaard
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, har en E46 320d 2002mod (150hk) som jeg fikk turbohavari på. Fant ut at jeg fikk turbohavari pågrunn av tett veivhusfilter, nå har jeg byttet filteret og montert ny bytte turbo som fungere fint. Men når jeg skal akselerere så tar det rundt 3-5 sekunder før turboen slår skikkelig inn, var veldig imponert av bunndraget i bilen før turbohavariet, men nå er det ikke noe likhet. Skal nevnes at turboen lager lyd og plustrer og det høres ut som den ikke holder på alt trykket og det blir sluppet ut? Har noen noe formening om hva problemet mitt kan være? Har også byttet olje og oljefilter på bilen når veivhusfiltere og turbo ble skiftet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Alexanderkrygaard skrev:

Heisann, har en E46 320d 2002mod (150hk) som jeg fikk turbohavari på. Fant ut at jeg fikk turbohavari pågrunn av tett veivhusfilter, nå har jeg byttet filteret og montert ny bytte turbo som fungere fint. Men når jeg skal akselerere så tar det rundt 3-5 sekunder før turboen slår skikkelig inn, var veldig imponert av bunndraget i bilen før turbohavariet, men nå er det ikke noe likhet. Skal nevnes at turboen lager lyd og plustrer og det høres ut som den ikke holder på alt trykket og det blir sluppet ut? Har noen noe formening om hva problemet mitt kan være? Har også byttet olje og oljefilter på bilen når veivhusfiltere og turbo ble skiftet. 

Sjekk alle vakumslanger, men ta ut temp-sensoren på metall-røret som går mellom intercool og innsug. Gjør denne ren og spray rensespray på kontakten/pluggen.
Jeg opplevde at hvis sensoren mistet kontakten, så ble det akkurat slik du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter og ha kjørt en 4 mil idag så ser jeg at den har brukt en god del olje og ser at det ligger litt olje på toppdekselet, kan dette ha noe med den sensoren du snakker om? Takk for svar :) tatt bilen i garasjen nå og skal få gått over alle vakumslanger (erstatte dem) og prøve og lokalisere oljeforbruket/lekasjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...