Gå til innhold

1-serie bakluke åpner seg når den bør være lukket


Magnusboyle
 Share

Anbefalte innlegg

Hoi! 
 

2010 1-serie, 116D. Når jeg låser opp bilen smetter også bakluka opp. Må lukke den manuelt før hver kjøretur. Dette skjer med begge sett nøkler, men ikke om jeg låser opp med knappen på dashbordet. 
I tillegg - hvis bilen står og går, får jeg ikke åpna bakluka manuelt utenfra med mindre jeg tar nøkkel ut av tenninga og trykker på knappen for åpning av bagasjeluken. 
 

Noen som har være borti liknende?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
På 23.1.2023 den 11.16, Stoppie_Master skrev:

Hei.

 

Nå har jeg kommet til akkurat det samme problemet som deg.

Har du funnet ut av det, eller noen som vet?

Redigering fra andre vedlegg:

Husar problem få BMW 1 serie skikkelig igjen var det gassfjær på venstre side som utgjorde det.

https://www.bildelerekspert.co.no/reservedeler/bakluke-demper/bmw-1er-reihe/mf-lesjofors

 

Ikke sikkert er det i dette tilfelle men sjekka de? Er kjent BMW 1 serie problem kan smøre med Wd40 rundt de også er en mekanisme dette so mandre biler men de streiker over tid så litt smøring eller utskiftig ikke dumt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei.

Jeg har nøyaktig samme låsproblem på min BMW 116D (2011).

Har hatt feilsøk på et merkeverksted og de sier det er baklukeåpneren (ikke selve låsen) som er gåen. Prisen ligger på ca. 3.700 hos dem, og ca. 4.900 på et annet verksted (litt av en prisforskjell på to merkeverksteder). 

Magnusboyle, lurer på om du har fått fikset feilen og hvordan?

Endret av Medlemm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Medlemm skrev:

Hei.

Jeg har nøyaktig samme låsproblem på min BMW 116D (2011).

Har hatt feilsøk på et merkeverksted og de sier det er baklukeåpneren (ikke selve låsen) som er gåen. Prisen ligger på ca. 3.700 hos dem, og ca. 4.900 på et annet verksted (litt av en prisforskjell på to merkeverksteder). 

Magnusboyle, lurer på om du har fått fikset feilen og hvordan?

Stemmer det ser slik ut et veldig kjent BMW 1 serie problem og den er så lett og skifte selv så dyrt verksted gjørra det.

Drøssevis av YouTube video hvordan man demonterer den og monterer ny på YouTube bare vær forsikitg med panel når skal demontere.

201446_0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh tusen takk!!! Da tror jeg det skal gå bra, kan ihvertfall prøve. Og spare noen lapper :-)

Forresten, det er selve åpneren som må skiftes, ikke låsen iflg. verksted. Er dette åpner eller lås? Dumt spørsmål kanskje men jeg har ikke peiling.

Endret av Medlemm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Medlemm skrev:

Ahh tusen takk!!! Da tror jeg det skal gå bra, kan ihvertfall prøve. Og spare noen lapper :-)

Forresten, det er selve åpneren som må skiftes, ikke låsen iflg. verksted. Er dette åpner eller lås? Dumt spørsmål kanskje men jeg har ikke peiling.

 

Ok

 

Se link det er riktig

https://finndel.no/delinfo.aspx?f=761&dnr=174479

Det er BMW logo åpner kan man også kalle det.

 

Så hvis verskted sa baklukeåpner er den fra link.

Det er BMW logo til og åpne luka den som er bak cover er lås.

Men prøve WD40 bak åpneren og kanskje lukker seg bedre da.

I mine ører kan høre ut som den som er avbildet og for den går ned mot fjær stativ men hør med verksted be de sende bildet av problemet nærmere veldig lurt.

Vi finner ut fikser dette men den bak cover er mer vanlig må skiftes mer kjent bagsje BMW 1 serie problem.

 

 

 

 

 

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
På 16.5.2023 den 23.28, Stoppie_Master skrev:

Var utvendig åpner (emblemet), som var problemet i min. Har fått åpnet opp og renset. Nå fungerer det gull.

Godt og høre ikke så ofte det forekommer men kan skje bra du fikk ordna det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...