henrikfinne Skrevet November 19, 2020 Share Skrevet November 19, 2020 Hei. Regner med dette er et kjent problem flere her har god greie på. På grunn av sprekk oppdaget ved inspeksjon av bilen blir jeg nødt til å gjøre noe. Har bestilt forsterkningsplater fra Gs bildeler samt polyforinger til travers og diff. Prøver å lese meg litt opp på dette. Pleier det å sveises inni bagasjerom (altså skjære opp 2 firkanter inni bagasjerommet for så forsterke punktsveisene, så sveise igjen firkantet plater, eller holder det med sveising av forsterkningsplater under bilen? Har også sett folk går for Puretech avstiver i bagasjerom mellom dempertårn som er festet i traversbolter. legger ved bilde av denne. Hva vil den beste løsningen være? Bilen har i dag en sprekk i høyre fremre traversinnfestning og liten sprekk i bagasjerom på venstre side. Setter pris på svar fra noen som har kunnskap med dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet November 20, 2020 Share Skrevet November 20, 2020 Nå er jeg på ingen måte noen ekspert på sveising men om man bruker sveis som går igjennom på baksiden for å sveise sprekkene som har oppstått skal man ikke trenge å kappe fra bagasjen og sveise på ‘’oversiden’’(?) Min bil har fått sveiset inn forsterkninger, dette ble gjort preventivt så jobben er litt annerledes. Da kun sveising av platene må til. Hvis bilen skal brukes til vanlig kjøring på vei eller du har økt effekt med kompressor f.eks, ser jeg ikke noen grunn til at du trenger avstiver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dusy Skrevet November 20, 2020 Share Skrevet November 20, 2020 (endret) Årsmodell er din M3 og hvor langt har din gått? Følger med her! For å bidra til tråden er planen min å lime inn forsterkningsplater som Julian Stensen på Bilia anbefalte meg å gjøre. Det er med i betraktning at det ikke er sprekker der fra før. Endret November 20, 2020 av Dusy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet November 20, 2020 Share Skrevet November 20, 2020 33 minutter siden, Dusy skrev: Årsmodell er din M3 og hvor langt har din gått? Følger med her! For å bidra til tråden er planen min å lime inn forsterkningsplater som Julian Stensen på Bilia anbefalte meg å gjøre. Det er med i betraktning at det ikke er sprekker der fra før. Mange bruker karroserilim, og det funker helt fint. Er ting allerede sprekt må man dessverre frem med sveiseapparatet Dusy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikfinne Skrevet November 21, 2020 Forfatter Share Skrevet November 21, 2020 Som jeg leser meg frem til så vil det nesten være helt sikkert at det vil være små sprekker etter nesten 20 år om bilen ikke har blitt forsterket. kjenner jeg helst vil la være å kutte opp inne i bagasjerommet! bilen er en 2001 modell som er gått 159 000,- tror nok en kombinasjon av punktsveising og karosserilim er løsningen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå