Bmw mann Skrevet November 22, 2020 Share Skrevet November 22, 2020 (endret) Bilen har stått stille i flere år, men har i den siste tiden gjennomgått service. batteri er ladet opp til fullt, tennplugger byttet, lambdasonde byttet. prøvde idag å starte den uten hell. Når jeg vridde på tenningen så kom det en rar tikke lyd med 4-5 sek mellomrom, i tillegg til at viskerne gikk uten at jeg kunne kontrollere dem/slå dem av (den reagerte kun på det siste kjappe nivået). Start motoren skinnet fint og ingen rare ulyder. Jeg prøvde heller ikke så lenge, kanskje 6-7 skinn med 4-6 sek forsøk på hver skinn. er den bare sur for å ha stått stille så lenge at jeg må prøve mer? Hva kan den ulyden/tikkelyden være og hvorfor går viskerne amokk? IMG_7985.MOV IMG_7985.MOV Endret November 22, 2020 av Bmw mann Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehagen5150@gmail.com Skrevet November 23, 2020 Share Skrevet November 23, 2020 Sjekket at bensin pumpa går? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw mann Skrevet November 23, 2020 Forfatter Share Skrevet November 23, 2020 1 minutt siden, ehagen5150@gmail.com skrev: Sjekket at bensin pumpa går? Sjekker denne med å høre etter lyden under baksete når en vrir nøkkelen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehagen5150@gmail.com Skrevet November 23, 2020 Share Skrevet November 23, 2020 Ja. Høres jo ut som du har no el trøbbel. Kan være relé til pumpa å som kødder visst ikke den starter. Har opplevd at relé har hvert problem før på to forskjellige biler, som hadde stått en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw mann Skrevet November 23, 2020 Forfatter Share Skrevet November 23, 2020 13 minutter siden, ehagen5150@gmail.com skrev: Ja. Høres jo ut som du har no el trøbbel. Kan være relé til pumpa å som kødder visst ikke den starter. Har opplevd at relé har hvert problem før på to forskjellige biler, som hadde stått en stund. Hvis rele er fucked, er det noe fix for det eller må det byttes? En måte å sjekke at det er gone? Er ikke akkurat verdensmester på det elektriske 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 23, 2020 Share Skrevet November 23, 2020 Relé kjøper man nytt. De fleste koster under 200kr. Det finnes sånn ca. uendelig med info på nett om hvordan man sjekker et relé. I veldig korte og forenklede trekk så har du sannsynligvis to ledninger som er litt tjukkere enn resten som går inn på releet. Når tenninga er på og komponenten din skal være aktivert så skal det være batterispenning på begge de tjukke ledningene. Hvis det er det så fungerer releet ditt. Bmw mann reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehagen5150@gmail.com Skrevet November 23, 2020 Share Skrevet November 23, 2020 Som nevnt over👍 Ellers kan du bare sjekke om du har spenning fram til pumpe. Har du ikke det= høyest sannsynelig relé, har du spenning= gåen pumpe. Du kan jo og se om du har gnist på pluggene å. Bmw mann reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw mann Skrevet November 23, 2020 Forfatter Share Skrevet November 23, 2020 Da har jeg et par ting å sjekke så får ta med voltmeteret å måle 🤓 Takk for raske svar og innspill! 🙏😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehagen5150@gmail.com Skrevet November 23, 2020 Share Skrevet November 23, 2020 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw mann Skrevet November 29, 2020 Forfatter Share Skrevet November 29, 2020 Hm, ingen start, kan kjenne at bensin pumpa går når jeg legger hånda på den å skrur på tenning å prøver starte. nye tennplugger.. merkelig, bilen har bare stått stille veldig lenge 🙄 fant forøvrig ut delen som lager den klikkelyden, men finner den ikke i etk.. den sitter rett ved bremsekraft forsterkeren. bilen skinner ellers fint, ingen ulyder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw mann Skrevet November 29, 2020 Forfatter Share Skrevet November 29, 2020 (endret) Fant den! Men i ETK for min bil så er det to stk og prisen er veldig forskjellig, hvilken skal jeg ha mon tro 🙄 Endret November 29, 2020 av Bmw mann Feilskrevet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 29, 2020 Share Skrevet November 29, 2020 Den kommer ikke til å starte noe bedre av at du bytter vannventilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw mann Skrevet November 29, 2020 Forfatter Share Skrevet November 29, 2020 2 minutter siden, E.C. skrev: Den kommer ikke til å starte noe bedre av at du bytter vannventilen. Er helt klar over det, er ikke stokk dum men nå er ihvertfall den eliminert som også var feil. Så hvis du har andre forslag så er du velkommen til å gi tips 🙏🤓 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 29, 2020 Share Skrevet November 29, 2020 Hvorfor er det noe feil på den? Klikkingen indikerer heller det motsatte, at solenoiden fungerer. Det mest vanlige er å sjekke om du får fram drivstoff og om du har gnist. For deg er det lurt å vurdere kondens i tanken også, ettersom bilen har stått lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehagen5150@gmail.com Skrevet November 29, 2020 Share Skrevet November 29, 2020 Har du sjekka om det er gnist på pluggene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå