Adrian Frednes Skrevet Desember 12, 2020 Share Skrevet Desember 12, 2020 (endret) Hei! Jeg vurderer å ta over min brors 2006 mod 118d og lurer på om det er noen ting jeg burde være ekstra obs på? Etter å ha lest på diverse sider skjønner jeg at regkjede (eller mer nøyaktig kjedestrammeren) kan by på problemer. Det er vel M47 på denne?? (Leste at det var et skifte mellom 06-07 modeller når det gjaldt motor men er usikker). Bilen har nå gått 159K og har fulgt serviceheftet. Det ble nylig gjennomført både NAF test og EU. Motoren høres bra ut, ingen form for ulyder og den går fortsatt knallbra. Er det noen andre ting jeg bør sjekke ut med denne? Det er svært lite rust, men jeg tenkte å ta en nærmere titt på det når været bedrer seg. Er det forresten mulig å få sjekket registerkjede på en måte? Går det an å se/kjenne etter slakk/ vil det komme ulyd hvis det er på vei til å gå dårlig? Bilen drar også smått til høyre men det lurer jeg på om kan være vinterfelgen. Er ingen mekaniker, men jeg kan skryte på meg å være praktisk anlagt så fint hvis noen kan gi meg noen gode råd og tips. Takker så mye for svar! Endret Desember 12, 2020 av Adrian Frednes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 12, 2020 Share Skrevet Desember 12, 2020 Det skal være m47 fram til lci. Da trenger du egentlig ikke tenke på registerkjede. Det er stort sett bare svinghjul å rust å se etter da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 12, 2020 Share Skrevet Desember 12, 2020 Sjekk etter rust i bakstilling. M47 er bra motorer, men de går dårlig originalt. 122hk går virkelig dårlig, men våkner greit til live med litt tuning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian Frednes Skrevet Desember 12, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2020 2 timer siden, Otis skrev: Det skal være m47 fram til lci. Da trenger du egentlig ikke tenke på registerkjede. Det er stort sett bare svinghjul å rust å se etter da. Så på diverse tråder her at det kunne oppstå feil, men det gjelder kanskje mest N47 motorene? Supert, takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian Frednes Skrevet Desember 12, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2020 1 time siden, Øyvind L. skrev: Sjekk etter rust i bakstilling. M47 er bra motorer, men de går dårlig originalt. 122hk går virkelig dårlig, men våkner greit til live med litt tuning. Takk for svar! Har vurdert chip, men jeg har inntrykk av at folk har diverse opplevelser når det gjelder tuning. Motorene er vel ganske solid og tåler vel fint en steg 2? Nå skal jeg si at jeg har testet diverse biler deriblant Taycan, G63 og nye 911 og jeg føler fortsatt at denne har et godt drag til tross for at den har 14 år på veien. Muttern hadde 2011 116d en gang, og denne går like godt etter min mening, så det holder for en stund, men har vært veldig åpen for chip. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 12, 2020 Share Skrevet Desember 12, 2020 2 timer siden, Adrian Frednes skrev: Takk for svar! Har vurdert chip, men jeg har inntrykk av at folk har diverse opplevelser når det gjelder tuning. Motorene er vel ganske solid og tåler vel fint en steg 2? Nå skal jeg si at jeg har testet diverse biler deriblant Taycan, G63 og nye 911 og jeg føler fortsatt at denne har et godt drag til tross for at den har 14 år på veien. Muttern hadde 2011 116d en gang, og denne går like godt etter min mening, så det holder for en stund, men har vært veldig åpen for chip. Min 118d med M47 hadde steg 4 tuning. Kjørte mange år med det. Så ja den tåler fint steg 2. Adrian Frednes reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå