JoM Skrevet Januar 4, 2021 Share Skrevet Januar 4, 2021 (endret) Hei. Jeg lager en egen tråd på denne da den andre tråden lå under Koding/Diagnose: Jeg har en 08 525xd som har gått ca. 248 000km. Nå har det dukket opp feilmeldinger på 4x4, DSC og Start assistanse failure og bilen går ikke som den skal. Disse feilmeldingene dukket først opp en gang. Jeg slo av tenning og startet igjen, så var det i orden. Etter et par dager skulle vi reise på ferietur til nyttår. Da kom vi 2km nedi veien før feilmeldingene kom igjen + Increased emmisions . Denne gangen fusket motoren og stoppet etterhvert. Det hjalp heller ikke å starte på nytt. Bilen gikk såvidt. Med fusking og lite kraft kom jeg meg hjem, fikk tatt diagnose med Ista og slettet feilkoder. Da fungerte bilen helt fint på en litt lengre prøvetur, så vi tok sjansen på å reise på tur. Kjørte da 30 mil uten problemer, men merket litt fusking innimellom. På tur tilbake, under et stopp, kom feilmeldingene igjen. Slettet feilkoder på nytt og kjørte resten av turen uten problemer. Dagen etter kom feilmeldingene igjen. Denne gangen hjalp det heller ikke å slette feilkoder. Så nå står bilen i garasjen og det er tid for å begynne feilsøking. Se vedlegg for feilkoder. Batteri er byttet til Biltema AGM og registrert med Ista for ca 1,5 år siden. Måler 12,7V i dvale. Bilen har også vært inne for sjekk av koblingspunkt i bagasjerommet. Et søk på nettet antyder at det er feil i forbindelse på sensorer/givere til motorstyringen som trigger de andre feilmeldingene/-kodene. Feilkoden 0051A8 skulle tilsi feil med gasspedal, så det er vel logisk å begynne feilsøkingen her. Spjeldhuset er byttet for ca 2 år siden, ifm feil på regenering av DFP. En annen på nettet med samme problem byttet "Pressure regulator" på fuelrailen og dette løste problemet for han. Kan det være at det er flere sensorer som har felles spenningstilførsel fra motorstyringen og når det er feil på en av de så kan det gi denne type feil? Er det noen som har andre tips? Feilkoder 525xd.pdf Endret Januar 4, 2021 av JoM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 5, 2021 Share Skrevet Januar 5, 2021 Du kanskje starte med å kjøre en testplan i ista på de mest relevante feilkoder. For å sjekke ledningsnettet på diagram, kan du bruke ista. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoM Skrevet Januar 5, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2021 Takk for svar. Det skal jeg gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå