JoM

Medlem
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om JoM

  • Rang
    Sersjant

Profile Information

  • Bosted:
    Sandefjord
  • Kjøretøy
    2008 525 XD
  1. JoM

    "Restraint system faulty" 2008 E61

    Ok. Da skal jeg undersøke mulighetene. Takk for hjelpen så langt.
  2. JoM

    "Restraint system faulty" 2008 E61

    Takk. Da skal jeg lese gjennom. Er det mer omfattende hvis modulen er fra en annen bil?
  3. JoM

    "Restraint system faulty" 2008 E61

    Gjerne, men jeg føler at jeg har en vei å gå for begynne med koding.
  4. JoM

    "Restraint system faulty" 2008 E61

    Jeg skjønte litt mer av hvordan Ista fungerer, men Test plan sier bare at ASCM-modulen må byttes og kodes inn på nytt. BMW-verksted neste, hvis ingen andre har noen tips?
  5. JoM

    "Restraint system faulty" 2008 E61

    Ok. Satser på å lese meg litt opp på bruk av ISTA i helga, så får jeg gjøre et nytt forsøk med feilkoden.
  6. JoM

    "Restraint system faulty" 2008 E61

    Takk for utfyllende svar. Da blir det nok nytt AGM batteri og registrering av bytte. Er du fortsatt fornøyd med Biltema AGM batteri?
  7. JoM

    "Restraint system faulty" 2008 E61

    Jeg vet som sagt ikke noe om alder. I tillegg er det et vanlig syrebatteri, så dette skal vel egentlig kodes inn? Hva er forskjellen i praksis med et agm vs. vanlig batteri?
  8. JoM

    "Restraint system faulty" 2008 E61

    Ok. Nei, så vidt jeg kan se, er det ikke registrert batteribytte i det hele tatt. "Siste bytte: 0 km"
  9. JoM

    "Restraint system faulty" 2008 E61

    Batterispenning når jeg akkurat har låst opp bilen var 12,2V ved ca -3 grader. Ladespenning lå på 14,8-15V. Det var det samme med vifta på full hastighet og lys på. Det var oppe i 15,2V et lite øyeblikk. Da har jeg sjekket batteriregistrering. Det viser seg at det ikke er registrert bytte av batteri siden bilen var ny. Det står fortsatt på 90A AGM. Jeg har et 95A vanlig batteri som jeg ikke har noen historikk på. Ista rapporterer tilstand til å være litt over 99%. Burde jeg bytte batteri og registrere det for å ordne opp i dette? Er dette et greit valg? Bildeler.no - Sønnak AGM SK950
  10. JoM

    "Restraint system faulty" 2008 E61

    Ok. Takk for tips.
  11. JoM

    "Restraint system faulty" 2008 E61

    Ja, det var det jeg antok, men utfra det jeg har lest, kan det også skyldes andre feil. Jeg skal sjekke litt mer. Jeg er ikke helt stø i bruk av Ista enda. Ok. Jeg er usikker på når batteri er byttet og om det er registrert. Jeg har hatt bilen i ca 1 år. Dette kan vel også sjekkes i Ista? Litt på siden: Burde man ha en større lader enn 4A koblet til ved diagnose uten at motoren går?
  12. JoM

    "Restraint system faulty" 2008 E61

    Takk for svar. Det var kanskje litt dårlig spesifisert. 12,7V er målt på kvelden, typisk etter lading på natta og 2x20min kjøring til og fra jobb. Jeg skal teste ladespenning og se hva den ligger på.
  13. Hei Jeg fikk plutselig opp varsel på "Restraint system faulty". Begge airbaglampene lyser og feilmeldingen kommer opp i displayet. Bilen er en 2008 E61 525XD som har gått ca 220 000km. Jeg har kjørt diagnose med Rheingold og får opp feilkode 0093D7: ACSM - Internal fault. Noen som har vært borti dette før? Finnes det en prosedyre for diagnose på systemet i Rheingold? Jeg kan legge til at jeg får opp melding om "Increased battery discharge" innimellom og at bilen har resatt seg (mistet innstillinger på klokke osv, samt adapsjoner på girkasse) under kjøring en gang ila. det siste året. Har målt batteriet til 12,7V hvilespenning. Bilen står med DEFA warmup med 4A lader hver natt. Kan dette "kamuflere" batteriproblemer? Takker for svar på forhånd.
  14. JoM

    Hva kan være feil her? (Video)

    Bra du fant ut av det. 🙂
  15. JoM

    Hva kan være feil her? (Video)

    Tror problemet ditt ligger i clutchen. Synkringene har en tøff oppgave hvis clutchen ikke løser ut. Sjekk overføring, justering, evnt lufting hvis det er hydraulisk.