Gå til innhold

Sprekk i skinnseter f15


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

Er det flere som har opplevd at sidestykket på sitteputen på forsetene i f15 sprekker? Og fått byttet på garanti?

Ser dette er ett godt diskutert tema på bmw forum rundt i verden, med masse eksempler på eiere som har fått nytt setetrekk på garanti. Men fant ikke så mye her i Norge (mulig søkeferdighetene mine her på forumet er rustne).

Som jeg kan finne ut er det bare nappa skinnseter som har ekte skinn i hele setetrekket, dakota skinn har skai (eller lignende fake skinn) på sidene (uansett komfort seter, sports seter etc) og skinn bare i selve sitte arealet. Problemet er at på ganske mange seter med dette fake skinnet sprekker dette opp veldig tidlig (se bilde 1 og 2 fra vår bil og bilde 3 for hvordan det fort kan bli). På vår bil er nok sprekkene på ett tidlig stadie ennå men litt googling viser masse eksempler på hvordan det fort utvikler seg.

Gjennom min lokale forhandler ble jeg møtt med at de kjente til problemet og hadde byttet noen setetrekk, men på vår bil var ikke sprekkene alvorlige nok, vi har ett drøyt år igjen av nybilgarantien.

Håpte derfor noen her inne hadde noe erfaring på saken :)

AB77E025-8A83-48AC-A08D-A770F87D7EF9.jpeg

5D40FA0A-EA99-4FF0-B5F2-9E5D020328C6.jpeg

4A44BD90-3919-4D6F-849E-753F068BDE73.png

Endret av Olelink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olelink changed the title to Sprekk i skinnseter f15

Kjent feil ja. Min bror sin 2015(tror den er 15) har sprekk der og en jeg kjenner sin 2015 mod hadde samme. Han fikk nytt trekk på garantien.

 

Setet i min bror sin bil. Mener den har 40 tusen km på telleren.IMG_20200719_185110.thumb.jpg.9a8d0f689b00ee00796520c4eaa14cd8.jpg

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår ‘17mod runder straks 45’000km. Men burde vi vente å se om de sprekker mer som foreslått av forhandler, prøve en større forhandler eller finnes det kraftigere skyts å kontra beskjeden vi fikk om at sprekkene er for små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nå ikke de sprekkene dine er for små akkurat. Bavaria dekket det i allefall på garantien til han jeg kjenner. Jeg mener at det ikke skal være sprekker i skinnet på en så ny bil. Mulig de ikke sprekker mere, men de blir jo garantert ikke fikse seg selv. Jeg hadde kjørt hardt på at det skal fikses på garantien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Synes nå ikke de sprekkene dine er for små akkurat. Bavaria dekket det i allefall på garantien til han jeg kjenner. Jeg mener at det ikke skal være sprekker i skinnet på en så ny bil. Mulig de ikke sprekker mere, men de blir jo garantert ikke fikse seg selv. Jeg hadde kjørt hardt på at det skal fikses på garantien.

Jeg er enig, uakseptabelt! 
Jeg var klar over at det kun var nappa som hadde skinn på hele setet, men en såvidt ny premium bil, skal ikke oppleve slike problemer, nappa eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei der er vi også, synes dette er for dårlig på en så ny premium bil. At delene av setet med ekte skinn får litt «rynker» er jo naturlig og går jo under slitasje. Men her hvor det falske skinnet direkte sprekker opp kan jo ikke bortforklares som forventet slitasje og ser ikke bra ut.

Vi forventer å ha bilen en god stund ennå, men jeg vegrer meg litt for å skulle vente lengre på at det skal sprekke opp mer, for hvilken unskyldning finner de på neste gang? Ventet for lenge...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...