Gå til innhold

E61 520D N47 Motor temp. Holder ikke driftstemperatur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt i villrede her. Har byttet alle termostater da bilen ikke ville mer en opp til 69°C. Har luftet etter beste evne. Bilen oppnår nå driftstemperatur til en viss grad 80-90°C under kjøring men så snart den settes i tomgang så faller den fort til rundt 50-60°C  er det noen her inne som kanskje har opplevd lignede å har noen gode tips.

bilde som ligger ved er tomgang 20 min sirka uten kjøring. Burde være varmere etter min mening. 

image.jpg

Skrevet

Når du sier "alle termostater", hvor mange er det?

Og det høres ut som en defekt termostat en plass, selv om det pleier å være motsatt effekt enn det du skriver.

Skrevet

Svært spesielt. Dog så kan det jo være problemer med en termostat.

Om ikke temp sensoren lyver. Noe som er enda mer spesielt. Siden den viser korrekt under kjøring.

Det er problemer med termostaten/termostater, det er min påstand. Og du må sannsynligvis sjekke radiator slanger, både oppe og nede, samt den lille på passasjersiden på midten. De skal jo være kalde helt til 88 grader, eller 92 grader.

Skrevet

Sjekket det meste. Men ser ut til at det kanskje ordner seg selv. Tok den på rundtur å så ut til å holde 89°c etter dette. Så lenge varmen inne i bilen ikke står på full spiker 

Skrevet

Ellers er er kontakten på kjølevæsketemperatursensor en synder. Kan kjøpes løst hos forhandler. Utsatt for irring, og jeg byttet også feilaktig termostater i hytt og pine på samme motor som deg. Se på temperaturen i displayet mens en kompis rugger på kontakten. Hvis den ikke er stabil, så vet du hva som skal til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...