Grenadier Skrevet Mars 18, 2021 Share Skrevet Mars 18, 2021 (endret) Hei, jeg har en 520d E61 2007-modell. iDrive ber om nytt dieselpartikkelfilter om 3.000 kilometer. Bilen har nå rullet 220.000 km. Har snakket med verksted, som sier de kan nullstille telleren og at det sikkert går fint å kjøre en stund til. Og det ville jo være digg å slippe en utgift på 15-20.000 på en såpass gammel bil. Men: jeg skiftet turbo for to år siden, og har ikke lyst til å skade/belaste denne. Har plan om å beholde bilen i ca 30-40.000 km til. Synspunkter? Hilsen Espen Endret Mars 18, 2021 av Grenadier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet Mars 18, 2021 Share Skrevet Mars 18, 2021 Hadde samme bil som deg. Kjøpte et originalt filter med 10.000 km fra hogger for 3000,-. Biler som har passert 200.000km har ofte skiftet filter. Finn et brukt filter hos hogger og slå opp chassisnummeret på donorbilen med 200.000+ kmstand og finn så tidligere bilskilt på vegvesen.no. Ring så rundt til bmwforhandlere i området der bilen gikk, oppgi skiltnummer og spør når filteret ble byttet. Dermed får du «nytt» og flexbend for 1/5 av prisen. Grenadier reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grenadier Skrevet Mars 18, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2021 Takk for bra tips. Men likevel - er det nødvendig å skifte nå så lenge bilen går bra? Beskjed fra verksted var at det er en god margin uansett fra når iDrive melder fra til filteret faktisk går tett. Er det noen her inne som har E60/61 som har rullet godt opp på 200k-tallet med original DPF? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Mars 18, 2021 Share Skrevet Mars 18, 2021 Haf 2007 e61 med 208.000km og dpf verdiene er helt fine 😀 Det kommer mye an på eier og kjørestil. Har bilen levd et liv med til og fra jobben på 5 minutt eller langkjøring på 40 min hver dag? Bilen regner vel selv ut når dpf skal skiftes ut, men når det er sagt så er det vel ikke mange som klarer å runde 300k på samme dpf utenom kanskje taxier. Hva med å sette på downpipe ilag med motoroptimering, og la dpf du har nå ligge i backup til når bilen skal på eu? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå