Bakken846 Skrevet April 10, 2021 Share Skrevet April 10, 2021 Noen som har en aning hva som er galt? Går ikke å gasse over 2000 rpm, da kutter den som vist i video(har gassen inne hele tiden). Som også vist i videoen stopper bilen etter 30-40 sekunder, og må vente et kvarter ish før det går å starte den igjen. Går ikke å koble til diagnoseapparat, står den ikke får kontakt med noen ting, men mistenker kanskje veivsensor? Forslag? Er en 92 320 m/ M50B20nv https://youtu.be/lBMiyBUii-Q Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 10, 2021 Share Skrevet April 10, 2021 Det er ikke uvanlig at veivsensor fører til slikt på disse, så basert på kvalifisert gjetting så er jeg enig med deg. Du har også noe problem med ledningsnettet om du ikke får kontakt, noe som heller ikke er helt uvanlig. Kanskje verdt å fikse det, om ikke bare for DME-delen? Er bilen ombygd? Bakken846 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakken846 Skrevet April 10, 2021 Forfatter Share Skrevet April 10, 2021 Da blir det nok innkjøp av sensor også se om det blir noe endring. Ja må være noe feil, men klarte ikke se noen skade på ledninger, kan absolutt være greit å få ordnet til senere også. Bilen er en original 320 men byttet styreenhet til motor av forrige eier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 10, 2021 Share Skrevet April 10, 2021 Vær nå bare obs på at du behøver å kjøpe originalt til disse. Det blir litt delekanon basert på kvalifisert gjetting, så hvis du har mulighet til å feilsøke mer så er det alltid best. Hvis du får tak et oscilloskop så kan du måle signalet for å se om det er noe feil med sensoren. Hvis det er en hall effect sensor så kan du sjekke strømforsyningen til sensoren med et multimeter. Du kan også sjekke ledninger fra sensor til DME. Mange steder det kan være feil. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakken846 Skrevet April 11, 2021 Forfatter Share Skrevet April 11, 2021 Ja det har jeg fått med meg, så blir original BMW del ja. Evnt en brukt original sensor. Takk, skal se hva jeg får til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå