Gå til innhold

F11 lavere på ene siden bak?


matros72
 Share

Anbefalte innlegg

Har du sjekket dekktrykk? Står bilen helt flatt? Har du lest ut med et diagnoseverktøy hva sensorene "ser"? På E61 så oppgis det deviation fra optimal verdi, men det er ikke slik at kompressoren starter å gå når det avviker så lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at du kunne justere nullnivået med INPA på f.eks E39. Er det konstant på samme side? Du kan enten justere med en datamaskin eller med justerbare stag. Det kan også være verdt å inspisere at stag og sensor er ok og om bilen registrerer at det er litt avvik, men igjen 1 cm er ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lokalt verksted som tidligere byttet bærearmer bak på min E-61 justerte bilen til standard høyde etter byttet.

Bilen har M-Sport, så skal egentlig være 10mm senket. Det var veldig rett frem å justere den ned med INPA. Legger bare enkelt og greit inn en (positiv eller negativ) "offset" i forhold til eksisterende kalibrering. Justeres individuelt på hver side, så om bilen er skjev kan det rettes på samme måte.

Det er vel samme muligheter på F-serien regner jeg med.

Endret av 04530dat
Skrivefeil, som vanlig :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstant lavere på en side ja. Har sjekket stag og at sensorer virker, og alt er ok. Camber er jo også helt feil på den siden som er lavere. Må vel ta en tur på sulland å høre om de kan justere dette med pc. Har ikke sånt utstyr selv. Hjulstillings kontroll er nettopp gjort, så synes det er merkelig at ikke dette ble oppdaget da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var på sulland å skulle få de til å justere dette, men de påsto at det ikke var noe forskjell.. Er også dødgang i ratte på nesten 1 cm. Dette fant de heller ingen feil på. Hvordan skaffer jeg meg inpa/ista? Koster vel skjorta for sånt utstyr vil jeg tro😠

Endret av matros72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2021 den 13.06, E.C. skrev:

Fikk du noen papirer fra kontrollen? Det er da merkelig at camber er tydelig feil rett etter kontroll/justering, da har ikke de gjort en god jobb for å si det sånn.

Nei fikk ikke med papirer på dette. Bare beskjed om at det nylig var utført. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...