Gå til innhold

E36 rust i jekkepunkt


Bilnisse
 Share

Anbefalte innlegg

Det der er "ingenting". Selvfølgelig mulig at det er spist opp mer et annet sted/bak, men i utgangspunktet er det ikke noe ille. 

Hva ditt tiltak bør være avhenger av om det er en 3.2L M3 som ellers er strøken eller en 316iA compact som skal på dynga i løpet av de neste 2 åra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36er har begynt å gå opp i pris, så hvis du har et fint eksemplar er det nok verdt å ta vare på. Det viktigste er unngå å kjøre på saltede veier om vinteren, helst ikke kjøre på vinteren i det hele tatt, men det gjør du kanskje allerede? 

Hvis du skal gå over bilen er det noe typiske steder å sjekke: framskjermer, spesielt nederste del; gulv foran mot framskjerm; jekkfester og kanaler; hjulbuer bak; under gummipakningen til bagasjeluken; i batteribrønn (hvis bilen er 6-sylindret) eller reservehjulsbrønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke aktive tiltak vil være naturlig å ta på områder som er såpass «ufarlig» angrepet som det på bildet? Puss og behandling? Fluid film? Her er det sikkert mange meninger, men jeg er helt grønn på området og tar i mot alt jeg får av info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se litt på tråden til @hsd han gjør mye bra arbeid synes jeg. 

 

 

Jeg vil si at puss og behandling er greit, men du har nok deler på innsiden av kanalen som du ikke kommer til, så da bør du kanskje spraye noe inn. Vet ikke helt hva som er best av olje og tynn tektyl. Bruk for all del ikke noe som lager tyktk overflate og fanger fukt inne på halvrustne deler, dette er katastrofe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...