Gå til innhold

E61 LCI Fjernlås problemer

ah36
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, sliter med att fjernlåsen på bilen min ikkje fungerer. Sentral lås fungerer som normalt ved å sette nøkkelen i døra, eller bruke knappen i dashbordet.  Kikket på antenneforsterkeren/diversety antenne, den så ut som ny. Ingen korrosjon eller lignende. Begynte så se etter ledningsbrudd, det var det. Skjøtet 2 ledninger på høgre side. Men fortsatt ingen fjernlåsing. Begynte så å måle på innputs til diversity og fant da ut att en ledning er uten spenning, også når bilen er "Våken". Er  Rød/Gul ledningen. Det er ikkje noe brudd i den frem til høytaler partiet iallfall, har målt på dette. Men hvor går den videre der ifra? Evt hvilke sikringer bør sjekkes? Har sett på alle som etter oversikten skulle ha noe med dette å gjøre i bagasjerom og hanskerom. Var forresten de to andre ledningene på kontakten med 10v og 4,7v eg skjøtet.

178639340_4622880597739545_1305304426150384652_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha batterispenning på den røde som du har merket med 0V. De andre er signal, så det er ikke så veldig mye vits å måle på de med multimeteret.

EDIT: sikring F59, andre enden av ledningen skal være i en plugg i sikringsboksen.

f59.png.aeb747d1a4200ec2cd533749f6d6202c.png

Endret av E.C.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, E.C. skrev:

Du skal ha batterispenning på den røde som du har merket med 0V. De andre er signal, så det er ikke så veldig mye vits å måle på de med multimeteret.

Ja er klar over dette, målte for å finne ut hvilken av de som ikkje leder. Spørsmålet er hva kan være feil siden det ikkje er noe spenning på den røde😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Jeg har lagt ved litt ekstra i innlegget mitt, se over. Har du strøm på sikringa så er det brudd i ledningen lengre inn på veien.

Ja viste seg å være ett ledningsbrudd lengre inn under taktrekket. Fikk ordnet dette nå, men fortsatt ingen fjernlåsing. Det som er rart er att den ene signal ledningen har 4,7v når kontakten er ute, men 1,27v når den er plugget i. Kan dette bety att diversity er ødelagt, eller er dette helt vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke avgjøre om en dataforbindelse fungerer eller ikke med et multimeter. Jeg husker ikke hvilket interface de kjører der, så jeg kan ikke gi deg noe "ball park" volt heller. Bolta du modulen på plass før du testa? Koblet til antenna og jord via skruene som holder den fast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, E.C. skrev:

Forskjellige antennaer, coax er til FM ja, nøkkelen går på den mener jeg (400-noe Mhz)

Ok, så om det er brudd på den coax/fm ledningen vil ikkje fjern låsninga fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, E.C. skrev:

Funker FM i bilen? Har du andre nøkler?

Fm fungerer til en bluetooth adapter som står i bilen, men tar ikke inn noen stasjoner i oslo feks...

Har en reservenøkkel også, den fungerer ikke heller. Ser ut som tidligere eiger har prøvd å bytte batteri på den. Er ikkje comfort acess. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...