Gå til innhold

Anbefalte innlegg

1 time siden, sveigis skrev:

Det hjelper helt klart .😊

Fjernet 19 meter totalt med ledninger på e28 når jeg holdt med den og noen ledninger lå med strøm på  og noe som kunne blitt skummelt .

Denne ender nok opp som en skikkelig bil 😎

Fytti! Ledningsnett er lite morro. Er et par her å som er unødvendige, blir spennnede å  se hva mitt bringer 🙈

 

1 time siden, Mortenej skrev:

Kjipt med rust, men er nok noe som hører til når en restaurer en gml bil.

Interiøret ser ut til å bli bra. Flott innsatts der.

Veldig bra at du tar tak og berger denne!. Gleder meg til fortsettelsen.

Ja håpet på mindre, men med komplette store plater bør det bli bra. 


Takk! Gleder meg til å se sluttresultat, er et par deler som er enda verre. For eks midtkonsoll bak. 😷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden i går, søndag så har jeg leitet fram alt jeg trenger av deler.
Mye hadde Koed, men mangler fortsatt et par ting.

Bremseskiver bak, kun org. del til 1800,- pr. skive. Det blir for stivt, må finnes alternativer.
Venter på svar fra en som mente han hadde nye liggende.

Polyforinger - ser at Powerflex lagde kun fra E28 understellet og oppover på nyere modeller...
Har funnet et noe, som bl.a. traversforinger bak, men de koster. Vurderer å smelle i nye originale foringer.🙄

Grenrør - Av det jeg har finni til nå er det Schmiedmann og Ireland Engineering Motorsport sitt det står mellom. Men leser mye negativt om Schmiedmann kundeservice, lurer da på hvordan delene er? IE er det bare bra om, men koster mer selvfølgelig. Om andre har anbefalinger her er jeg veldig åpen for det. 😁

Senkefjører - Samme som poly, lite å oppdrive til E12. 🙄 Fant muligens noen VMAXX fjærer på Ebay. Venter på svar fra selger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å ta meg min frihet og komme med noen tips til deg her Mister 😊

Grenrør :

Skal du ha det grenrøret så skal du få en kontaktperson av meg på pm som skaffer dette enkelt og greit nytt uten trøbbel.😊

Det du må være obs på disse ,så er noen av de litt dårlig passform på der du skjøter rør under bil ,men det lar seg lett fikse ,skal ha sånn selv på e28.

Vmaxx hadde jeg på en Opel og det var dønn ærlig noe bedrøvelige greier ,men selvsagt kan dette ha blitt forandringer på de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg gjerne en PM @sveigis, er kvalitet bra så er jeg fornøyd. 😁
Litt tilpassninger blir det vel uansett i skjøten der? 

Er det eneste alternativet jeg har ser det ut som innen senk til 1.gen, drømmen er luftsenk etterhvert. 

Endret av Designer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lommeboka får kjørt seg om dagen. 🥵

Som nevnt er nye gulvplater bestilt fra Valcas Garage.

I tillegg er nye bremseslanger, bremseklosser, hoved- og slavesylinder til clutch, oljefilter, luftfilter, bensinfilter, tennplugger og reimer bestilt. Fikk nesten hodepine når man skulle prøve å finne polyforinger til disse preface bilene. Så lenge dårlig ut, men etter mye leting, googling og kryssjekking av delenr ser det ut til at jeg får tak i til hele understellet. Et par må tilpasses, håper det lar seg gjøre, time will show! 😅 Alt dette fra Koed

Olje og bremserør ordner jeg lokalt.

Grenrør på vei i posten, takk @sveigis for tips! 😄

Det som gjensto da av det nødvendige i første omgang er bremseskiver bak og rotor.
Skiver var som nevnt å oppdrive, men kun originale til 1800,- pr. stk. Så i første omgang dreier jeg disse hos en venn av meg. 🤞 

Rotor var også vrient å få tak i her til lands, utgått som del hos BMW, både Bilia og Sulland kom til kort her. Fant et par på ebay, men har ikke så lyst til å vente så lenge på den. Igjen kommer google til god hjelp, for Kapteijn Classic BMW parts i Nederland hadde blant annet nye slike! 😁 I tillegg hadde han mye snacks, men for denne gang ble det en fin brukt gasspedal (min er knekt i bunn) og ny nærlys lampe til høyre side (rust i min). 

Da skal det meste være i orden for å få til oppstart, og alt det nødvendige for godkjenning hos Biltilsynet. Mangler kun et sett med fjører. Håpte å finne senkefjører, men ser ikke ut som det er å få tak i til første generasjon? 😓

Samt fortsatt på jakt etter hekkspoiler og et par pyntelister.

Dekk og felg, usikker på om jeg skal handle et sett Style 32 eller vente med felg til jeg får tak i et sett virkelig gromme. 🙈 

Har også noen fine planer for stereo når den tid kommer. 😊

Endret av Designer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 

Ser du sliter med senk til 1. gen E24, vet at H&R har senkesett på 40mm til e12 (bare fjærer selvfølgelig), vet ikke om de er tuv godkjente for E24, men passer da ihvertfall på bilen. Kjøpte det til en E12 på Autodoc ihvertfall. Varenummer er 29533-1. Legger med et bilde ;) 

Fin tråd forresten, alltid moro å lese om de litt mer sjeldne BMWene :D 

E12 senkesett.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Oddbjrnoma skrev:

Hei 

Ser du sliter med senk til 1. gen E24, vet at H&R har senkesett på 40mm til e12 (bare fjærer selvfølgelig), vet ikke om de er tuv godkjente for E24, men passer da ihvertfall på bilen. Kjøpte det til en E12 på Autodoc ihvertfall. Varenummer er 29533-1. Legger med et bilde ;) 

Fin tråd forresten, alltid moro å lese om de litt mer sjeldne BMWene :D 

Takk for tips! Egentlig ville jeg helst hatt TÜV, med tanke på godkjenning av høyden. Men godkjenne kun fjærer vet jeg jo neimen ikke om jeg gidder 😂

Kanskje jeg likegreit handler de da. 😅

Takk for det😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk å få med et sett brukte fjærer til tidlig E24 hos Koed, samt bestilte jeg også fjærene @Oddbjrnoma viste til. Koed hadde disse også som gjorde det lettvint å få med på samme bestilling som resten.

Frister å ta en tur til lokal SVV stasjon og spørre om muligheten for å få godkjent E12 fjærene, da det er jo samme understell. Får se hva som står i TÜV papirene og høre med de. :D 

Blir gøy å motta pakker fremover hvertfall. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...