petters411 Skrevet Mai 17, 2021 Share Skrevet Mai 17, 2021 Heisan ! 🙂 Lurer på en ting.. har en e60 der jeg må ha rattet et par grader skjevt for å få bilen til å styre rett fram. Holder jeg rattet i null går bilen mere til venstre og ender i grøfta.. Har prøvd å hatt bilen på fire-hjuls kontroll, men verkstedet klarte ikke å justere pga rustet indre endeledd. Så legger jeg merke til at i venstre forstilling er støtdemperen montert annerledes en den på høyre. "Hakket" i selve demperen der fjæra står i nedre fjærskål peker fremover på venstresiden, mens hakket i demperen peiker utover mot hjulet på høyre. I tillegg er tårnlagret montert annerledes på begge sider.. Lurer på om dette er noe som kan føre til at bilen drar skjevt? Og at rattet må holdes i en vinkel.. all tips settes pris på😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 17, 2021 Share Skrevet Mai 17, 2021 Du må sjekke at begge demperne er montert med en markering/merke i den åpningen som er på baksiden av navet/der man åpner navet for å få ut demper. Om det er riktig så er det riktig. Topplaget kan bare monteres på en måte, om man har oem/oe. Da er det en liten kule som skal treffes støtdempertårn i motorrommet. Fjær kan monteres rart, men bare en måte er riktig. Manualen for dette er slik. (Se vedlagt bilde) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå