Gå til innhold

Støtdemper / camber spørsmål


petters411
 Share

Anbefalte innlegg

Heisan ! 🙂

 

Lurer på en ting.. har en e60 der jeg må ha rattet et par grader skjevt for å få bilen til å styre rett fram. Holder jeg rattet i null går bilen mere til venstre og ender i grøfta.. 

Har prøvd å hatt bilen på fire-hjuls kontroll, men verkstedet klarte ikke å justere pga rustet indre endeledd. Så legger jeg merke til at i venstre forstilling er støtdemperen montert annerledes en den på høyre. "Hakket" i selve demperen der fjæra står i nedre fjærskål peker fremover på venstresiden, mens hakket i demperen peiker utover mot hjulet på høyre. I tillegg er tårnlagret montert annerledes på begge sider..

Lurer på om dette er noe som kan føre til at bilen drar skjevt? Og at rattet må holdes i en vinkel.. all tips settes pris på😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sjekke at begge demperne er montert med en markering/merke i den åpningen som er på baksiden av navet/der man åpner navet for å få ut demper. Om det er riktig så er det riktig.

Topplaget kan bare monteres på en måte, om man har oem/oe. Da er det en liten kule som skal treffes støtdempertårn i motorrommet.

Fjær kan monteres rart, men bare en måte er riktig. Manualen for dette er slik. (Se vedlagt bilde)

Screenshot_20210517-223114_Chrome Beta.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...