Gå til innhold

shit! Skitt i ekspansjonstanken.


Tjallvard
 Share

Anbefalte innlegg

heihei.
 
Jeg har slitt litt med blødningen til kjølevæska siste dagene, også la jeg merke til at det er litt skitt i tanken man fyller på væske i. MÅ dette bety at det er sprekk i tetningspakka på toppen av blokka?(noe jeg leste fra et tidlig bimmerforum innlegg..) eller kan det være noe annet? med litt lommelyktveiving ned i motorrommet finner jeg ikke særlige tegn til at det er olje noe sted..
 
Det er vel det mest kjente problemet med e36er det, så jeg har jo styra en stund med det. o-ringen på blødeskrua røyk på siste blødning, så har bestilt ny pakning og skrue. nytt lokk til tanken og ny o-ring til under ekspansjonstanken. Tenkte å ta ut hele kjølesystemet og se etter evt lekasjer og generell tilstand osv nå til uka. Har ikke flusha hele kjølesystemet under mitt eie på 15k km, så jeg tenkte det var dags. Hørte også litt lyd fra vifta, som om den skulle trengt smørning. Er vifta noe som også må byttes?
Og kan skiten komme med luft fra dårlige pakninger? Det må komme luft fra ett sted tenker jeg siden det ikke vil gi seg.
Setter også pris på om noen vet hvor jeg kan få tak i nye rør hvor væske skal. Fant ikke delenr. 
beklager rotete tekst og mange spørsmål. 
 
ingen mekaniker, vil lære og prøver å bli kjent med bilen min. 
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta bilde ihvertfall, av det som er i ekspansjonstanken.

Det kan jo være at tidligere eier har tømt på noe gugge som skal stoppe lekkasjer?

Flush av kjølesystem, er noe som de på andre siden av dammen liker, det er egentlig ikke behov, om man gjør ting riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...