Peak Skrevet August 2, 2021 Share Skrevet August 2, 2021 (endret) Kikker etter noen originale BMW felger, til en E61, lite med lavt innpress av original hjul på bruktmarkedet men kan dette kompenseres med bredere felger? Vil helst slippe spacere. Kan style 369 fra X3 passe? Felgene er:Fremme 8,5 ET38 Bak: 9,5 ET48 Original felgene for bilen er 8 brede og innpress på 20mm. https://www.bmwstylerims.com/bmw-wheel-style-369/ Hvis jeg regner riktig, ligger bakfelgene på Style 369 28mm lengre inn under hjulbuen om de var 8" sammenlignet med standard hjulene. Men ettersom de er 9,5 er de 1,5" bredere 1,5 x 2,54cm = 3.81cm bredere totaltsett. Men deler jeg det da på 2 ettersom de bygger like mye begge veier havner jeg på 19mm. 28mm-19mm = 9mm, vil disse felgene altså bygge 9mm lengre inn selvom de er 1,5" bredere. Regner jeg rett her? Endret August 2, 2021 av Peak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 2, 2021 Share Skrevet August 2, 2021 Du har en felg som sitter 28mm mer innover til å begynne med, i tillegg er den 1,5" bredere. Ja, det blir 0,75" hver vei, det blir da 28 mm + 19 mm, altså 47mm nærmere fjærbeinet og motsatt er det 28 mm - 19 mm =9 mm lenger inn i hjulbuen mtp. ansiktet/utsiden på felgen. Jeg hadde tenkt på de nesten 5 cm på innsiden først og fremst, så mye tror ikke jeg at du har å gå på. Vil nok behøve en feit spacer på 2-3 cm. Det er enklere å ta slike ting med kalkulatoren, da får du det i klartekst og med skisse. https://www.willtheyfit.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet August 2, 2021 Forfatter Share Skrevet August 2, 2021 Da unngår jeg helt klart disse. Takk for svaret! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 2, 2021 Share Skrevet August 2, 2021 Pleier å dukke opp noe kurant på finn om man venter litt, men generelt så vil nesten samtlige hjul fra 3-serie behøve spacere og om man skal kjøpe store godkjente spacere så har man fort økt budsjettet med et par tusenlapper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå