Gå til innhold

E92 320d 2010 kinner ... feilkode


Amistad
 Share

Anbefalte innlegg

Prøver å forklare enkelt. 
 

bilen starter kjapt når den er kald. Null problem. Når personen kjører bilen god og varm, ca 1 time, for så å parkere. Lar den stå ca 45 minutter og skal starte. Da kinner starteren  uten tegn til at bilen starter. Man må gjerne prøve tre hele sykluser.  Dette er spesielt kjedelig om man tar en ferge, og skal starte for å kjøre av. Hva kan det være? Glødeplugger er skiftet for ca 6 mnd siden. 
 

den første feilkoden virker jo å handle om dette, men når jeg Googler så skriver alle om en starter som ikke slår inn. Her er det jo bra med strøm og starteren slår jo inn. Noen som har en ide? 
 

 

7349E20C-9D5C-4610-8E9A-6CADCE8F3E88.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carly egner seg generelt dårlig til feilsøking.

Mekanisk er det ofte dyser som lekker for mye i retur. Nå har du dog en feil på EWS, så det kan være relevant her. Mulig du har en elektrisk feil ifm. dette som inntreffer når bilen er varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, E.C. skrev:

Carly egner seg generelt dårlig til feilsøking.

Mekanisk er det ofte dyser som lekker for mye i retur. Nå har du dog en feil på EWS, så det kan være relevant her. Mulig du har en elektrisk feil ifm. dette som inntreffer når bilen er varm.

Takk for svar. Kan du forklare litt mer med teskje ? Takk :) ews  ... noe teori ?

 

ang den andre feilkoden så skulle man jo tro den også hadde noe å si også error engine start ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2021 den 20.59, E.C. skrev:

EWS er startsperre, så en kode på dette kan være relevant når bilen ikke starter.

Fant denne teksten som beskriver dette litt detaljert. 

 A10A is "EWS4 timing response/challenge" issue reported by CAS; this is about theft control - the DME and CAS must communicate and exchange a code (SK or ISN) or, while the CAS will allow the starter to function, the DME won't provide fueling or ignition to let the engine start.

A0B4 is the CAS reporting an issue with the starter, basically timing out because you are cranking so much without starting.

Proper diagnosis of this problem will probably involve a serious learning curve for you. Even of the CAS were bad, you cannot just replace it - non-trivial programming is required to mate it with your DME. In any case, the problem may be just a failed relay, fuse (F4 and/or F51 in the junction box) or corroded wire or connector.

 

Noe slikt du prøve å forklare meg, bare i en superkort versjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg hintet til. Du har flere moduler som må være i sync for at bilen skal fyre opp, så om du f.eks. har en del av denne kretsen ute på tur kan det være nok til at bilen ikke starter. Noen feil forekommer kun under enkelte betingelser, som varm eller kald bil.

Jeg hadde slettet feilkodene (om det går) og lest ut igjen når bilen ikke starter. Får du feil på ews igjen så ville jeg feilsøkt i den retningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Ja, det var det jeg hintet til. Du har flere moduler som må være i sync for at bilen skal fyre opp, så om du f.eks. har en del av denne kretsen ute på tur kan det være nok til at bilen ikke starter. Noen feil forekommer kun under enkelte betingelser, som varm eller kald bil.

Jeg hadde slettet feilkodene (om det går) og lest ut igjen når bilen ikke starter. Får du feil på ews igjen så ville jeg feilsøkt i den retningen. 

Takk :) 

høres ut som at hvis feilen kommer tilbake så blir det litt innviklet og vanskelig å feilsøke? Hvis ikke det så enkelt som sikringer eller eir da ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...