Gå til innhold

Hva trengs for å sette 2.5 tds i e46


Steinar.K
 Share

Anbefalte innlegg

  • Steinar.K changed the title to Hva trengs for å sette 2.5 tds i e46

Dette er en god del jobb. Skal dette gjøres i en registrert bil? Man får nok ikke dette godkjent. 

 

20d/25d/30d er billige motorer som alle kom i e46 originalt, og som det er langt enklere å bygge om til. De er også mye bedre enn m51 (tds). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TRF skrev:

Dette er en god del jobb. Skal dette gjøres i en registrert bil? Man får nok ikke dette godkjent. 

 

20d/25d/30d er billige motorer som alle kom i e46 originalt, og som det er langt enklere å bygge om til. De er også mye bedre enn m51 (tds). 

Skal i en banebil. Har en E39 med tds som går veldig bra, men den er opprusta og for tung for mitt bruk. Så tenkte å sette motor over. Men fant fort ut at jeg værtfall må lage motorfeste, men greit å vite om andre ting som vil komme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista er lang... elektronikken er veldig forskjellig. 

Hva slags banekjøring snakker vi om? 

Misforstå meg riktig. Jeg har alltid likt m51 og har mye erfaring med denne, ikke minst utviklingstid. Men den er ikke egnet til banebruk i klassiske forstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TRF skrev:

Lista er lang... elektronikken er veldig forskjellig. 

Hva slags banekjøring snakker vi om? 

Misforstå meg riktig. Jeg har alltid likt m51 og har mye erfaring med denne, ikke minst utviklingstid. Men den er ikke egnet til banebruk i klassiske forstand. 

Jeg bruker den i amatør drifting, veldig morsom motor som fungerte veldig godt i 5’ern, derfor jeg ønsker å flytte den over. Elektronikken er det mulig å flytte over og legge opp på nytt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Dersom du har adekvat  (betydelig) med tid "av gass" pr runde kan det gå fint. Men den er lang, tung, og går ikke noe bedre enn en 20d med TRF oppsett for eksempel. 

 

Dersom du er motivert for å håndtere ombygging av elektronikk, motorlabber, evt Bunnpanne og girkasse + mellomaksel så er det bare å begynne👍 det er på ingen måte umulig, bare litt lite hensiktsmessig (normalt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, TRF skrev:

Ok. Dersom du har adekvat  (betydelig) med tid "av gass" pr runde kan det gå fint. Men den er lang, tung, og går ikke noe bedre enn en 20d med TRF oppsett for eksempel. 

 

Dersom du er motivert for å håndtere ombygging av elektronikk, motorlabber, evt Bunnpanne og girkasse + mellomaksel så er det bare å begynne👍 det er på ingen måte umulig, bare litt lite hensiktsmessig (normalt). 

Hva må man ut med for en komplett 20d evt 25d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten sjekke Finn, fb, forumet her mtp evt utenlandske leverandører. Men normalt ikke mange lappene. Vi (TRF Performance) har også kit for å montere/fullintegrert nyere m57n2 (for eksempel 335d motor) ibe46, men jeg regner med det ikke var dette du var ute etter mtp pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, TRF skrev:

Må nesten sjekke Finn, fb, forumet her mtp evt utenlandske leverandører. Men normalt ikke mange lappene. Vi (TRF Performance) har også kit for å montere/fullintegrert nyere m57n2 (for eksempel 335d motor) ibe46, men jeg regner med det ikke var dette du var ute etter mtp pris. 

Det er helt riktig😅 er lavbudsjetts bygg.. også vurdert og bygge e46’n fra diesel til bensin.. meen usikker.. ikke vært så mye borti bmw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, TRF skrev:

136hk /150hk? Hva er feil med motor? 

Aner ikke, den var ras når jeg henta bilen. Siden jeg skulle bytte motor gadd jeg ikke engasjere meg så veldig mye i hva det var. Hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TRF skrev:

Betydelig forskjell. Litt enklere at du sier hvilken motor du har. 

Da må du vente til jeg kommer hjem fra jobb så jeg får sjekka vin nr.

 

men for å spore litt tilbake til utgangspunktet, girkassa passer mot mellomaksel så det ut til, hvilken ombygging tenker du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...