Steinar.K Skrevet August 9, 2021 Share Skrevet August 9, 2021 (endret) Hva skal til for å sette en tds fra E39 i e46? Endret August 9, 2021 av Steinar.K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 9, 2021 Share Skrevet August 9, 2021 Dette er en god del jobb. Skal dette gjøres i en registrert bil? Man får nok ikke dette godkjent. 20d/25d/30d er billige motorer som alle kom i e46 originalt, og som det er langt enklere å bygge om til. De er også mye bedre enn m51 (tds). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar.K Skrevet August 9, 2021 Forfatter Share Skrevet August 9, 2021 Akkurat nå, TRF skrev: Dette er en god del jobb. Skal dette gjøres i en registrert bil? Man får nok ikke dette godkjent. 20d/25d/30d er billige motorer som alle kom i e46 originalt, og som det er langt enklere å bygge om til. De er også mye bedre enn m51 (tds). Skal i en banebil. Har en E39 med tds som går veldig bra, men den er opprusta og for tung for mitt bruk. Så tenkte å sette motor over. Men fant fort ut at jeg værtfall må lage motorfeste, men greit å vite om andre ting som vil komme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 9, 2021 Share Skrevet August 9, 2021 Lista er lang... elektronikken er veldig forskjellig. Hva slags banekjøring snakker vi om? Misforstå meg riktig. Jeg har alltid likt m51 og har mye erfaring med denne, ikke minst utviklingstid. Men den er ikke egnet til banebruk i klassiske forstand. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar.K Skrevet August 9, 2021 Forfatter Share Skrevet August 9, 2021 Akkurat nå, TRF skrev: Lista er lang... elektronikken er veldig forskjellig. Hva slags banekjøring snakker vi om? Misforstå meg riktig. Jeg har alltid likt m51 og har mye erfaring med denne, ikke minst utviklingstid. Men den er ikke egnet til banebruk i klassiske forstand. Jeg bruker den i amatør drifting, veldig morsom motor som fungerte veldig godt i 5’ern, derfor jeg ønsker å flytte den over. Elektronikken er det mulig å flytte over og legge opp på nytt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 9, 2021 Share Skrevet August 9, 2021 Ok. Dersom du har adekvat (betydelig) med tid "av gass" pr runde kan det gå fint. Men den er lang, tung, og går ikke noe bedre enn en 20d med TRF oppsett for eksempel. Dersom du er motivert for å håndtere ombygging av elektronikk, motorlabber, evt Bunnpanne og girkasse + mellomaksel så er det bare å begynne👍 det er på ingen måte umulig, bare litt lite hensiktsmessig (normalt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar.K Skrevet August 9, 2021 Forfatter Share Skrevet August 9, 2021 1 minutt siden, TRF skrev: Ok. Dersom du har adekvat (betydelig) med tid "av gass" pr runde kan det gå fint. Men den er lang, tung, og går ikke noe bedre enn en 20d med TRF oppsett for eksempel. Dersom du er motivert for å håndtere ombygging av elektronikk, motorlabber, evt Bunnpanne og girkasse + mellomaksel så er det bare å begynne👍 det er på ingen måte umulig, bare litt lite hensiktsmessig (normalt). Hva må man ut med for en komplett 20d evt 25d? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 9, 2021 Share Skrevet August 9, 2021 Må nesten sjekke Finn, fb, forumet her mtp evt utenlandske leverandører. Men normalt ikke mange lappene. Vi (TRF Performance) har også kit for å montere/fullintegrert nyere m57n2 (for eksempel 335d motor) ibe46, men jeg regner med det ikke var dette du var ute etter mtp pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar.K Skrevet August 9, 2021 Forfatter Share Skrevet August 9, 2021 1 minutt siden, TRF skrev: Må nesten sjekke Finn, fb, forumet her mtp evt utenlandske leverandører. Men normalt ikke mange lappene. Vi (TRF Performance) har også kit for å montere/fullintegrert nyere m57n2 (for eksempel 335d motor) ibe46, men jeg regner med det ikke var dette du var ute etter mtp pris. Det er helt riktig😅 er lavbudsjetts bygg.. også vurdert og bygge e46’n fra diesel til bensin.. meen usikker.. ikke vært så mye borti bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 9, 2021 Share Skrevet August 9, 2021 Hvilken motor står i e46en i dag da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar.K Skrevet August 9, 2021 Forfatter Share Skrevet August 9, 2021 Akkurat nå, TRF skrev: Hvilken motor står i e46en i dag da? En rasa 320d som i tillegg er full av vann, mangler også masse deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 9, 2021 Share Skrevet August 9, 2021 136hk /150hk? Hva er feil med motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar.K Skrevet August 9, 2021 Forfatter Share Skrevet August 9, 2021 7 minutter siden, TRF skrev: 136hk /150hk? Hva er feil med motor? Aner ikke, den var ras når jeg henta bilen. Siden jeg skulle bytte motor gadd jeg ikke engasjere meg så veldig mye i hva det var. Hva er forskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 9, 2021 Share Skrevet August 9, 2021 Betydelig forskjell. Litt enklere at du sier hvilken motor du har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar.K Skrevet August 9, 2021 Forfatter Share Skrevet August 9, 2021 Akkurat nå, TRF skrev: Betydelig forskjell. Litt enklere at du sier hvilken motor du har. Da må du vente til jeg kommer hjem fra jobb så jeg får sjekka vin nr. men for å spore litt tilbake til utgangspunktet, girkassa passer mot mellomaksel så det ut til, hvilken ombygging tenker du på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå