takaasen Skrevet August 15, 2021 Share Skrevet August 15, 2021 Hei har en N47 120d 2008 e82 177hk. Tok ut glødeplygger for bytte. så da at den ene innsugs ventilen hadde mye olje rester. ( regjorde alle for en lite stund tilbake sammen med innsug ) Er det mulighet for å skifte ventil tetniger uten å ta av topp.? Da tenker jeg å kjøre tykkluft ned i glødeplygg hull eller dyse hull. Noe som har prøvet.?? link video etc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet August 15, 2021 Share Skrevet August 15, 2021 3 timer siden, takaasen skrev: Hei har en N47 120d 2008 e82 177hk. Tok ut glødeplygger for bytte. så da at den ene innsugs ventilen hadde mye olje rester. ( regjorde alle for en lite stund tilbake sammen med innsug ) Er det mulighet for å skifte ventil tetniger uten å ta av topp.? Da tenker jeg å kjøre tykkluft ned i glødeplygg hull eller dyse hull. Noe som har prøvet.?? link video etc De som er erfaren, vrir bare motor rundt slik at stemplet stør øverst og da vil ikke ventilen falle ned. Men på den andre siden, så er ikke N47 kjent for å lekke olje igjennom ventiltetningene. Så du må virkelig være sikker på din sak. Det som er kjent å være en svakhet, er olje som blåses igjennom turboen og mot innsuget eller at Veivhusventilasjons-ventilen som står oppå toppdekselet svikter. Det er en gummimembran som bruker å tørke og bli stiv over tid og så revner. Da vil oljedamp fra veivhuset blåses rett inn i innsuget. Men jeg regner med at du inspiserte innsuget og de skal man jo kunne se om oljedamp kommer via innsuget. Otis og uglefossen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå