aldokken Skrevet August 19, 2021 Share Skrevet August 19, 2021 Hei! Forrige uke så stoppet biljævelen for meg. Etter å ha lest diverse forumposter her og andre steder har jeg funnet ut følgende feil: - Jordingskabel motor defekt - Grov plusskabel fra batterikasse var ødelagt ved koblingspunkt (knakk i det jeg tok på den) Har fått skjøtet den grove plusskabelen bak. Målt volt frem til plusspunkt foran i motorrom og det samsvarer med batteri. Bestilt ny jordingskabel fra GS i dag som jeg får i morgen. Testet i dag startkabel som jordingskabel og motoren turnet rundt, men ingen start. Hører ut som fødepumpen går konstant fra jeg trykker på tenningen til jeg prøver å starte. Usikker på om jeg har hørt dette før. Batteriet er noen år gammelt, men ble kodet inn den gangen det ble byttet. Og starter turnet motor lett over en god stund og flere ganger før det ble så lite strøm at den så vidt turnet. Noen tips om hvorfor motor turner, men ikke starter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 19, 2021 Share Skrevet August 19, 2021 Det vil jo bare bli andre spekulasjoner, du skal ha skryt for god feilsøking så langt dog. Men nå er det nok på tide med å lese av feilkoder. Det kan være problemer med startsperren, det har jeg sett før, når man har rotet med strøm. Vet dog ikke hvorfor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aldokken Skrevet August 19, 2021 Forfatter Share Skrevet August 19, 2021 2 timer siden, Otis skrev: Det vil jo bare bli andre spekulasjoner, du skal ha skryt for god feilsøking så langt dog. Men nå er det nok på tide med å lese av feilkoder. Det kan være problemer med startsperren, det har jeg sett før, når man har rotet med strøm. Vet dog ikke hvorfor. Ja, neste på to do list er å få koblet opp en PC. Må bare få tak på noen som har muligheten Men da tror du ikke det er noen "lettvinne" ting som må repareres/utbedres før jeg finner ut noe ved hjelp av PC? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 19, 2021 Share Skrevet August 19, 2021 Om du ønsker å har verktøy, så kan man jo sjekke dieseltrykk fra tanken før HT pumpen. Også kan du sjekke om du faktisk har diesel. Du kan også løsne en dyse å putte den i en tomflaske for å se om de klarer å åpne. Men dette kan nok sjekkes ved å se etter eksos. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet August 23, 2021 Share Skrevet August 23, 2021 Sist jeg feilsøkte på M47 i en 2006 E90 så var fødepumpe i tanken sprukket. Pga det så fikk den ikke opp railtrykk. Pumpen gikk, men klarte ikke sende ut trykk i systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå