Gå til innhold

bmw 530xd e61 2008 mellomaksel vibrasjon

bmw530xd450hp
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, dette er mitt første innlegg. 

Har en 530xd som drar på med rundt 450hk på veiv. Den tok livet av et opphengslager og det byttet jeg, men rett etterpå fikk jeg problemer igjen med vibrasjon. Fant da ut at kryss i mellomaksel er helt ferdig, da er spørsmålet mitt hva er enkleste fremgangsmåte for å ordne dette på? Det er snakk forresten om bakre mellomaksel, ikke fremre. Er dette enkelt å bytte selv? eller bør jeg bare finne en brukt aksel.

Jeg kan skru, jeg bygde motoren selv Og har skrudd i cirka fem år med alt fra gir til motorbytte. Men drivverk har jeg aldri rørt nesten, og har jeg rørt noe er det eldre ting. Har mulighet for å få tak i kryss ettersom jeg bor nærme et lagerhus som heter t.slettebøe som har det absolutt meste. Takk for innspill 

Bavaria har forresten brukt TRE hele uker på dette på feilsøking, så begynner bli temmelig lei og sier det er umulig å bytte kryss

Oppdatering; ga opp, bestilte ny aksel nå. Kan admin slette tråden? finner ikke ut hvordan :)

Endret av bmw530xd450hp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men det er greit. Fant rett og slett ut av at det ikke er låseringer på kryssene, men derimot et lokk som jeg ikke klarte å få av. Jeg borret, prøvde alt. Men nyttet ikke, fant også ut at det går igjennom en meget spesiell balanseringsrigg for å sentrere krysset gjennom powertrain europe. Så et tips fra meg, mye billigere å handle brukt mellomaksel enn å prøve å reparere dette. Med mindre du er så talentfull at du klarer dette selv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...