Gå til innhold

Cruisecontrol x1 2011

Visund
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen som kjenner til om det går an å montere cruisecontrol på en x1 2011 modell? Er det noen som vet om ledningsnettet er trekt opp i rattstammen ? Slik at det bare er å koble hendel for regulering av hastighet. 

E85A42B0-4687-4BE2-AB18-DE11099BF5A6.jpeg

Endret av Visund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vis det er bilde av den bilen du ønsker det på så er det cruisekontoll på den. Den lille hendelen under på venstre side er cruise. Vis denne ikke virker så kan det være mange årsaker til dette. Det letteste og sjekke er om den er levert fra fabrikk med cruise kontroll vis den er det så burde den være kodet til bilen. I utgangspunktet så er det forskjellige sleperinger til med og uten cruise kontroll. Dette kan ettermonteres og kodes inn til bilen. Men sleperingen på bilde er med cruisekontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Glemte å skrive at vedlagte bilde er fra en annen bil enn det vi har. Vi har ikke den nederste hendel på våres bil . Så jeg lurte da om det gikk ann å få koblet opp en slik cruisekontroll. Er alle biler levert etc med standard ledningsnett osv. slik at det bare fremskaffe den avbildet hendel og koble den til? Eg spør litt uviten. Hva menes med sleperinger.? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei da gir det mere mening. Man bytter ut hendlene og i hendlene så følger også sleperingen med. Dette er en enhet. Sleperingen er rattvikelsensor og kontakter til airbag og multifunksjons ratt. Det er mulig og ettermontere cruise. Er bare og bytte ut switch unit steering colum hendlene/bryterboksen. Og kode dette inn til bilen. En ganske enkel jobb egentlig. Men kan koste noen kr. Men er mulig og bruke en brukt unit også. 

Det finnes også løse sleperinger/clock spring for fiks av defekt slepering. Disse er ikke av betydning da du skal ha hendlene og disse så skal sleperingen følge med. 

Endret av Sand1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Visund skrev:

Takk for utfyllende svar.Vet du hvor man får tak i bruke/ nye nødvendige deler? Vet du hva det koster å kode bilen til å ha dette? 

Deler får man jo tak i overalt på Internett.
ebay, koed, gsbildeler, finndel.no osv.

Pris for koding (at andre gjør det) er umulig å svare på egentlig, da må du nok høre med noen som driver med dette f. eks. BimmerupgradeNorway på FB.

Hvis du henvender deg til et BMW verksted eller endel andre veksteder så sier de nok "nei dette er ikke mulig å kode/ ettermontere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Reef89 skrev:

Pris for koding (at andre gjør det) er umulig å svare på egentlig, da må du nok høre med noen som driver med dette f. eks. BimmerupgradeNorway på FB.

Hvis du henvender deg til et BMW verksted eller endel andre veksteder så sier de nok "nei dette er ikke mulig å kode/ ettermontere".

Det er helt sikkert at bmw, vil si at dette ikke går😅 Da ettermonterings kitet demmes har utgått fra sortimentet. 

jeg skal ikke skrive det i stein, når det kommer til e84. Men gjorde dette på en e91 for noen år tilbake. Da tok vi bare en bryter unit fra en som hadde cruise kontroll og kodet den inn i bilen. Funket knall. E84 er utrolig lik e91 så vil si at det burde være mulig. 

Endret av Sand1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Reef89 skrev:

Takk igjen for svar. Skal sjekke litt videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sand1 skrev:

Det er helt sikkert at bmw, vil si at dette ikke går😅 Da ettermonterings kitet demmes har utgått fra sortimentet. 

jeg skal ikke skrive det i stein, når det kommer til e84. Men gjorde dette på en e91 for noen år tilbake. Da tok vi bare en bryter unit fra en som hadde cruise kontroll og kodet den inn i bilen. Funket knall. E84 er utrolig lik e91 så vil si at det burde være mulig. 

Takk takk. Gode tips . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Visund skrev:

Takk takk. Gode tips . 

Jeg vil anbefale deg og ta kontakt med bimmer upgrade på facebook. Disse spesialiserer seg på slike ting. 
Da det er mange muligheter med regnsensor, aktiv bremsing og vanlig cruisekontroll. Men komboen av disse må stemme. På e84 så får du bare unit med aktiv bremsing. Denne må være kompatibel med instrumentet ditt for at det skal virke, i å med at dette er 2011 mod så vil jeg anta at det er kompatibelt men kan være seg at det ikke er det. Vanskelig og gi info på generelt grunnlag. Da mye av dette er utstyrs avhengig. Men er rimelig sikker at det fantes et kit til dette tidligere. Da med nedre/under lokket ved hendlene da du må utsparringen til den nye hendelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sand1 skrev:

Jeg vil anbefale deg og ta kontakt med bimmer upgrade på facebook. Disse spesialiserer seg på slike ting. 
Da det er mange muligheter med regnsensor, aktiv bremsing og vanlig cruisekontroll. Men komboen av disse må stemme. På e84 så får du bare unit med aktiv bremsing. Denne må være kompatibel med instrumentet ditt for at det skal virke, i å med at dette er 2011 mod så vil jeg anta at det er kompatibelt men kan være seg at det ikke er det. Vanskelig og gi info på generelt grunnlag. Da mye av dette er utstyrs avhengig. Men er rimelig sikker at det fantes et kit til dette tidligere. Da med nedre/under lokket ved hendlene da du må utsparringen til den nye hendelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...