Skof1 Skrevet September 7, 2021 Share Skrevet September 7, 2021 Hei! Prøver å finne ut hvilket firma som solgte Hartge felger i Norge, da jeg trenger noen opplysninger ang oppsett på en bmw x5 e70 med 22" og spacere. Jeg Kjører i dag på Hartge Classic 2, 22" med 295 dekk foran og bak, 30 mm spacer bak og 7 mm spacer foran, dette oppsettet har stått på bilen siden jeg kjøpte den i 2015, (bilen ble da solgt i fra Trondheim) men jeg er ganske sikker på at dette oppsettet ikke var nytt da. I forbindelser med en visning på Biltilsynet, så hang de seg opp i dette? og da spesielt de 30 mm spacerene bak, siden de ikke sto som et alternativ i tuv-papirene på felgene, i disse papirene står det et oppsett med en 10.5" felg foran og en 12" felg bak (alt. spacere, 7 mm, 13 mm og 15 mm, med dekk: 285/30 og 335/25) så siden min bil er satt opp med 10.5" foran og bak (dekk: 295/30-22) , så vil jeg tro at noen har regnet seg frem til, at med 30 mm spacer bak (og 7 mm spacer foran) så havner man på det samme som om man bruker 12" felg bak? Er det noen som har samme oppsett? Er det noen som har noe info. som kan hjelpe meg til å få dette godkjent hos biltilsynet? Er det noen som kjenner til levrandør av disse felgene, som kanskje kan hjelpe meg bekrefte at dette oppsettet faktisk er godkjent på en x5 e70. mvh. Erik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 7, 2021 Share Skrevet September 7, 2021 Det var jo Strandveien auto som solgte Hartge i sin tid, mener jeg. Så det kan jo passe bra med at den opprinnelig er solgt fra Trondheim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 7, 2021 Share Skrevet September 7, 2021 Men det er mulig du må ta kontakt med Hartge selv, jeg søkte litt på internett og det virker som Hartge gir deg TUV, men mot et beløp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skof1 Skrevet September 7, 2021 Forfatter Share Skrevet September 7, 2021 Har ikke Hartge lagt ned? Ut i fra det jeg har lest, så sluttet de i 2019. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Hartge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 7, 2021 Share Skrevet September 7, 2021 Du kan jo forsøke Strandveien Auto. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skof1 Skrevet September 7, 2021 Forfatter Share Skrevet September 7, 2021 Skal gjøre det 👍 Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knekten Skrevet September 7, 2021 Share Skrevet September 7, 2021 Hei, jeg har en 2008 E70 Hartge levert av Strandveien Auto. På denne står det 10.5" foran og 12" bak, med hhv 7mm og 15mm spacer. Jeg finner dessverre ikke noe i mine TUV-papirer om at 10.5" kan monteres bak.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skof1 Skrevet September 7, 2021 Forfatter Share Skrevet September 7, 2021 Takk for svar! Jeg kjører en 2009 35d m-sport, men uten spacere på bakhjula, så ser den litt komisk ut, skulle gjerne hatt 12" bak jeg også, men ikke så lett å få tak i bare 12" til en fornuftig pris. Jeg har sendt Strandveien Auto en forespørsel, så får vi se om de kan hjelpe meg. Knekten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå