Gå til innhold

Decat / Eksos manifold uten kat?


Julian Ringkvist
 Share

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, HakonLimseth skrev:

Etter å ha søkt litt rundt på internett var dette det eneste jeg kom fram til: https://strperformance.com/en/bmw-3-series-e90-to-e93/2025-bmw-e90-e91-320i-stainless-steel-exhaust-manifold.html Dette er dessverre ikke til 318i, men kun til 320i. Skal bilen brukes som daily-driver? 

Ja, den skal det. Er egentlig bare for morroskyld. Skal prøve å tune den og få den litt sprekere. Se hva man kan få ut av en n46. Men det keg også se på linken du sendte var at endestykket er «oval formet» mens jeg har firkantet. Enda et dilemma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, skjønner. Problemet blir jo der igjen at bilen kommer til å bli veldig høylytt og du vil garantert ikke få den igjennom EU. Jeg tror ikke det finnes så veldig mye til bmw sine n43/n46 motorer. Har du derimot E46 med seks sylindre så finnes det flust med ulike sportsmanifolder til en billig penge på eBay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, HakonLimseth skrev:

Okey, skjønner. Problemet blir jo der igjen at bilen kommer til å bli veldig høylytt og du vil garantert ikke få den igjennom EU. Jeg tror ikke det finnes så veldig mye til bmw sine n43/n46 motorer. Har du derimot E46 med seks sylindre så finnes det flust med ulike sportsmanifolder til en billig penge på eBay.

Er kalt over at det vil lage lyd, litt av meningen og at den ikke vil igjennom eu. Så må jo såklart bytte over til original før eu. Har gjort litt research og ender opp med at jeg må kjøpe en helt lik en og kappe bort katten og sette på (sveise) et rett rør. Og beholde originalen såklart.

Endret av Julian Ringkvist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Julian Ringkvist skrev:

Det som var planen! 😁

Herlig! Lykke til 😄 Send gjerne oppdatering på hvordan lyden blir, har aldri hørt en n46 uten katalysator. Skal du gjøre noe med resten av eksosanlegget bakover også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, HakonLimseth skrev:

Herlig! Lykke til 😄 Send gjerne oppdatering på hvordan lyden blir, har aldri hørt en n46 uten katalysator. Skal du gjøre noe med resten av eksosanlegget bakover også? 

Jeg har fjernet muffleren bak, og tuna den då mye den «kan» før man kanskje monterer turbo. Og m/ pops & bangs. Lyden er helt utrolig rå. Er spent på hvor mye ler den kommer til å låte uten katten. Add meg gjerne på snap så kan du høre på hvordan den er nå og uten 😁 (Brukernavn: ringkvist03)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...